جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه بوشهر

حوزه / اگر زمانی روحانیت نباشد، آن وقت است که مشکلات نمود بیشتری پیدا می کند و خود را نشان می دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین رضا خدری امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان گفت: مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان در آغاز فعالیت با مشکلات عمرانی و زیر ساختی همراه بود که با تلاش هایی که در چند سال صورت گرفت این مدرسه ارتقای بالایی پیدا کرد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با تقدیر از مدیر مدرسه چهارده معصوم(ع) گفت: همت و پشتکار مدیر مدرسه در احداث این پروژه عظیم ستودنی است؛ قطعاً هر حوزه در هر شهرستان که باشد برکاتش شامل آن شهرستان خواهد شد.

وی با اشاره به نقش بارز روحانیان در بصیرت افزایی و هدایت مردم تصریح کرد: فتنه هایی می آید و همه ملت را تار و مار می کند اما کسی که می تواند در این فتنه جامعه را آگاه و نجات دهد عالم است و این در نظام جمهوری اسلامی یک برکت است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه حوزه های علمیه خیرات و برکات زیادی برای جامعه داشته است، ابراز داشت: روحانیت آنقدر در بین مردم بوده اند که شاید همین دلیل سبب شده تا یک سری از ناهنجاری های اجتماعی آنچنان دیده نشوند؛ اگر زمانی روحانیت نباشد، آن وقت است که  مشکلات نمود بیشتری پیدا می کند و خود را نشان می دهد.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه طلبه باید همه جا نگر باشد اظهار داشت: طلبه ای را می خواهیم که در دارای تهذیب نفس، درس خوان و در فعالیت های فرهنگی و سیاسی و... کوشا باشد و در مسائل مختلف مردم را راهنمایی و ارشاد کند، طلبه ای که نتواند این کارها را انجام دهد و این مؤلفه را نداشته باشد یک طلبه معمولی است.

وی اولین مؤلفه طلبه را داشتن صبر و استقامت در راه فهم دین عنوان کرد و گفت: طلبه بایستی صبر را تکیه گاه خود قرار دهد و مشکلات را تحمل کند؛ طلبه ای که متکبر است و همزمان با علم خود، تکبر را در درونش رشد می دهد به درد جامعه نمی خورد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه دولت ها در برابر خدمات حوزه های علمیه مسئول هستند و وظیفه یاری رسانی به حوره را دارند گفت: در قبال خدماتی که حوزه های علمیه انجام می دهند دولت نیز باید امکاناتی را برای حوزه فراهم کند تا بتواند فعالیت خود را به خوبی انجام دهد.

حجت الاسلام خدری بیان داشت: اگر امکانات در اختیار حوزه نباشد حوزه نیز نمی تواند هم در تبلیغ و تربیت موفق باشد؛ نیاز است دولت کمک به حوزه را به عنوان پیوست فرهنگی لحاظ کند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha