پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین واحدی

حوزه/ رئیس مرکز تخصصی فقه با اشاره به اینکه این مرکز با وجود اینکه در سال نخست فعالیت خود بود، در بخش آموزش، پژوهش و فرهنگی گام های بزرگی برداشت، گفت: ۱۷۵ جلسه در طول سال تحصیلی و ۲۷ جلسه در ایام تابستان برای طلاب تخصصی فقه و اصول برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین واحدی عصر شنبه در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی مدارس و مراکز تخصصی تحت اشراف آیت الله العظمی مکارم که در مدرسه امام کاظم(ع) برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته با دستور و هدایت های این مرجع تقلید، بخش تخصصی فقه و اصول در حوزه علمیه امام کاظم(ع) آغاز به کار کرد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته با دستورات ویژه آیت الله العظمی مکارم شاهد سال موفقی بودیم، تصریح کرد: 175 جلسه در طول سال تحصیلی و 27 جلسه در ایام تابستان برای طلاب تخصصی فقه و اصول برگزار شد.

رئیس مرکز تخصصی فقه افزود: این مرکز با وجود اینکه در سال نخست فعالیت خود بود، در بخش آموزش، پژوهش و فرهنگی گام های بزرگی برداشت.

حجت الاسلام والمسلمین واحدی با اشاره به تاکید آیت الله العظمی مکارم در گزینش اساتید مجرب، تصریح کرد: ایشان تاکید داشتند که باید اساتیدی انتخاب شوند که طلبه های قوی، توانمند و مستعد را تربیت کنند.

وی افزود: تلاش های زیادی شد که طلبه های بتوانند تقریرنویسی برای دروس داشته باشند و اساتید دوره های تقریرنویسی را برگزار کردند.

رئیس مرکز تخصصی فقه با اشاره به اینکه بخش پژوهش در مدارس تخصصی فقه و اصول مورد مغفول واقع شده بود، اظهار داشت: در این مرکز از تابستان سال گذشته،  دوره های خوبی برگزار شد و کارگروه پژوهش جلسات متعددی را داشت و فرهنگسازی پژوهش، انتشار نشریه، مشاوره های پژوهشی، تهیه جزوات با موضوع آموزش و پژوهش، برگزاری کارگاه های مختلف، اخذ مقاله از طلاب، شناسایی استعداد و ظرفیت شناسی از مهم ترین اقدامات صورت گرفته در بخش پژوهش مرکز تخصصی فقه بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین واحدی افزود: همچنین در بخش فرهنگی، اقدامات خوبی برای طلاب و خانواده های آنها انجام شده و برگزاری درس اخلاق نیز در مدرسه با نگاه ویژه ای دنبال می شود.

وی تصریح کرد: امسال به محوریت حوزه امام کاظم(ع) و بعضی موسسات، امتحانات مشترک در 6 شهر برگزار شد، 1050 نفر مدرسه امام کاظم را انتخاب کرده بودند و 893 نفر در امتحانات کتبی شرکت کردند و 110 نفر از این تعداد برای مصاحبه شفاهی دعوت شدند که در نهایت، 19 نفر را در پایه 7 جذب کردیم.

رئیس مرکز تخصصی فقه در پایان خاطرنشان کرد: منظومه معارف دینی یکی از محورهای درسی بوده است که مورد استقبال خوبی قرار گرفت و در آن به تبیین موضوعاتی نظیر خداشناسی، معرفت شناسی، انسان شناسی، فلسفه اخلاق، فلسفه حقوق و سیاست پرداخته شد؛ همچنین محور دیگر، دروسی نظیر رجال و جلسات اخلاقی بود.

انتهای پیام/313/33   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha