جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
استاد انصاریان

حوزه/ رسالت مهم عبد در برابر خدای متعال رعایت حد اعتدال و داشتن زندگی سالم است و برای این مسئله شاقول، قرآن و سخنان اهل بیت(ع) را معرفی کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان امروز در سخنانی  در بیت مرحوم حضرت آیت الله بروجرودی  که به مناسبت ایام عرفه برگزار شد گفت:  زمانی که عمل  بنّایی در کره زمین شروع شده، بنّاها وسایل ابتدایی را اختراع کردند تا بتوانند ساختمان محکم قوی و بسازند تا خانه از کجی در امان بماند.

رئیس موسسه دارالعرفان عنوان کرد: برای اینکه ساختمان از انحراف در امان بماند بنّاها،  از ابزاری به نام شاقول استفاده می کردند و به همین دلیل بکار گیری شاقول در بنّایی امر ضروری است و در هیچ روزگاری هم ساخت ساختمان به چشم واگذار نشده چون چشم این توانایی را ندارد که همه چیز را دقیق متر بزند.

 وی به روایتی از امام صادق(ع)  اشاره کرد  و گفت: آن امام همام فرمودند؛  «معارف اهل بیت(ع) و قرآن به عنوان شاقول  هستند، اما مردم کمتر به این مسئله توجه دارند»؛‌ بنابراین مردم در برابر این شاقول دو دسته اند، بعض می دانند چگونه از شاقول الهی در زندگی خود استفاده کنند تا دچار انحراف در زندگی نشوند.

 استاد انصاریان بیان داشت: خاصیت شاقول این است معلوم می کند که  انسان زندگی خود را براساس دین بنا کرده  یا نه.  اگر انسان این را بداند جلوی انحراف را می گیرد و این سخنان زمانی تاثیر گذار است که انسان بخواهد دنیای آبادی داشته باشد.

 این مبلغ بین المللی  اظهار داشت: دسته دوم کسانی هستند که خود نمی تواند از آیات استفاده کنند و به همین دلیل خدا برای اینکه جامعه دچار انحراف نشود زمین را ازحجّت خالی نگذاشته است و اهل بیت(ع) و جانشینان آنها که در زمان غیبت علمای ربانی هستند را به عنوان  شاقول معرفی کرده است.

وی ابراز داشت: امام باقر(ع) به یکی از یاران خود فرمود، جریاناتی که برای تو در دنیا ایجاد می شود، تلخ و شیرین است، نباید به خاطر شادی مسئله ای شاد و نارحت شوی، بلکه  باید ملاک در شادی و غم تو، قرآن، معرفت به نفس،  آخرت و معاد باشد.

رئیس موسسه دارالعرفان شیعی  با بیان اینکه مشکلاتی که در جوامع غربی وجود دارد به دلیل  بیماری خود فراموشی  نسبت به خدا، نبی(ص) و معاد است و در برابر این خود فراموشی، خود فهمی قرار دارد، گفت: شخصیت های بزرگ دین، چون حضرت عبد العظیم حسنی(ع)  نمونه خود فهمی بودند، وقتی دین خود را به امام (ع)خود عرضه کرد امام فرمودند این اعمال و رفتار تو برگرفته از دین است که با شاقول تنظیم شده است.

 استاد انصاریان افزود: رسالت مهم  عبد در برابر خدای متعال رعایت حد اعتدال و داشتن زندگی سالم است و برای این مسئله شاقول قرآن و سخنان اهل بیت(ع) را معرفی کرده است.

وی بیان داشت: انسان باید مواظب اعمال و رفتار باشد تا گرفتار غیر خدا نشود که اگر بشود انحراف او هم قطعی خواهد بود.

رئیس موسسه دارالعرفان شیعی  گفت: در قرآن صراط مستقیم بیان شده کسی که از شاقول استفاده می کند، باید دقیقا در این مسیر حرکت کند، اما اگر شاقول نباشد در دنیا در هر مسیری که  قدم بزند، صراط مستقیم نخواهد بود.

مبلغ بین المللی بیان داشت: منظور از صراط مستقیم در دین این است که انسان نماز بخواند، دروغ نگوید، تهمت نزند، اهل رشوه خواری و مسائل دیگر نباشد؛ اما اگر نماز بخواند این مسائل را هم انجام دهد او قطعا در مسیر صراط مستقیم که یک مصداق آن نماز است قرار ندارد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha