چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
قدس

حوزه/ وزارت آموزش الجرائز اعلام کرد کتاب جغرافیا به دلیل این که حاوی نقشه ای است که در آن به جای فلسطین، اسم اسرائیل نوشته شده است، از کتب درسی مدارس این کشور حذف می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، وزارت آموزش الجرائز اعلام کرد کتاب جغرافیا به دلیل این که حاوی نقشه ای است که در آن به جای فلسطین اسم اسرائیل نوشته شده است، از کتب درسی مدارس این کشور حذف می شود.

در پایگاه اینترنتی رسمی این وزارتخانه چنین آمده است: بعد از کشف اشتباه در صفحه ای از کتاب در ماده جغرافیا مربوط به سال اول راهنمایی وزارت ملی آموزش تصمیم به  حذف فوری این کتاب گرفته و از ناشر می خواهد این اشتباه را تصحیح کند.

وزارت آموزش نیجریه با اعلام براءت از این اشتباه تاکید کرد نسخه ای که از طرف کارشناسان این وزارت خانه مورد تایید نهایی قرار گرفته بود چنین اشکالی نداشت و مسئولیت این اشتباه بر عهده ناشر است.

این وزارت خانه همچنین تاکید کرد در باره علت این اقدام ناشر تحقیق و بررسی خواهیم کرد ناشری که دولتی نیز بوده است.

لازم به ذکر است در پی این اشتباه فاحش حمله های شدیدی در پایگاه های اینترتبی و شبکه های اجتماعی علیه این اقدام به راه افتاد و هشتک های زیادی ایجاد شد که حذف این کتاب را خواستار شدند مانند # کتاب جغرافیا را حذف کنید#

الجزائر از جمله کشور های عربی می باشد که روابط رسمی دیپلماتیک و تجاری با رژیم غاصب صهیونیستی ندارد

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha