جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سردار عباسعلی فرزندی در دومین سمینار علمی تخصصی فرهنگ جهاد

حوزه/ معاون مکتب و اندیشه دفاعی امنیتی معاونت راهبردی ستاد کل نیروهای مسلح بر لزوم معماری فکری اندیشه دفاعی امنیتی کشور بر اساس اسلام ناب تاکید کرد و گفت: یکی از زیرساخت های لازم در تقویت مبانی دفاعی کشور، تبیین صحیح اندیشه های دفاعی و امنیتی بر اساس نگاه اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» سردار عباسعلی فرزندی پیش از ظهر امروز در دومین سمینار علمی تخصصی فرهنگ جهاد و افتتاحیه مرکز تخصصی جهاد که در سالن همایش های مدرسه علمیه دارالشفاء برگزار شد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: انقلاب اسلامی مظهر و نمادی از احیاگری در جهان است.

وی با اشاره به اینکه بعث به نمایندگی از شرق و غرب عالم به ایران حمله کرد، ابراز داشت: آنچه به عنوان ارزش های دفاع مقدس مطرح می شود معادل ده ها جلد کتاب است.

سرلشکر فرزندی بر لزوم شناخت فرهنگ دفاع و جهاد تاکید کرد و افزود: زیرساخت های این فرهنگ باید در تمام کشور گسترش یابد.

وی افزود: امروز دشمنان به دلیل عقبه راهبردی دفاع مقدس توان حمله نظامی به ایران را ندارند.

معاون مکتب و اندیشه دفاعی امنیتی معاونت راهبردی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: ساختارهای شکل دهنده جریان تکفیری آن چنان قوی است که امروز با قاطعیت می توان گفت تکنیک و تاکتیک هایی که داعش از آن استفاده می کند به دلیل حمایت و طراحی های نظام بعث است.

سردار فرزندی با اشاره به اینکه دچار خلا تدوین اندیشه و نظریات دفاعی امنیتی مبتنی بر اسلام ناب، انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی هستیم، اظهار داشت: امروز در عرصه شیعی چند گرایش داریم که خود را محق می دانند و در فضای بین المللی می خواهند اسلام ناب را با اتهامات مختلف مواجه هستند.

وی با بیان اینکه گروه های تکفیری با هدف مقابله با انقلاب اسلامی شکل گرفته است، ابراز داشت: آمریکا از جریان های فرصت طلب و بدلی حمایت میکند.

معاون مکتب و اندیشه دفاعی امنیتی معاونت راهبردی ستاد کل نیروهای مسلح بر لزوم معماری فکری اندیشه دفاعی امنیتی کشور بر اساس اسلام ناب تاکیدکرد و گفت: یکی از زیرساخت های لازم در تقویت مبانی دفاعی کشور، تبیین صحیح اندیشه های دفاعی و امنیتی بر اساس نگاه اسلام است.

وی افزود: ما نیازمند همکاری فکری حوزه های علمیه و فقهای دین برای تبیین فقه دفاعی و امنیتی هستیم.

معاون مکتب و اندیشه دفاعی امنیتی معاونت راهبردی ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: حوزه های علمیه به نظریه پردازی در عرصه راهبردی دفاع و امنیت اهتمام داشته باشد؛ باید نگاهی به منظومه فکری اسلام در حوزه دفاعی امنیتی داشته باشیم و مکتب فکری دفاعی و امنیتی انقلاب اسلامی را به دنیا ارائه دهیم.

سردار فرزندی با اشاره دلایل غضب استکبار جهانی از سوریه، گفت: دولت سوریه اولین و آخرین دولتی بود که در دفاع مقدس با ما همراهی کرده و در مقابل اسرائیل در عرصه تهدید، تزویر و تطمیع مقاومت کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز سوریه براساس آمارهای حقوق بشری بیش از 300 هزار کشته داده است، ابراز داشت: بالای یک میلیون منزل مسکونی در این کشور با خاک یکسان شده و بالای هزار میلیارد دلار خسارت به سوریه تحمیل شده است.

وی با بیان اینکه امروز بسیج مردمی در سوریه تجلی دارد، تصریح کرد: امروز 150 هزار زن و مرد علوی، سنی در بسیج مردمی سوریه شرکت دارند.

معاون مکتب و اندیشه دفاعی امنیتی معاونت راهبردی ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه تولید فرهنگ مقاومت و جهاد وظیفه سنگین انقلاب اسلامی است، گفت: وحدت مقصد و کلمه، حفظ ارزش ها و انگیزه های معنوی، حضور دائم مردم در صحنه وفاداری متقابل ملت و مسئولان، حفظ انقلاب درونی و تحول اخلاقی، استکبار ستیزی و منفعل نشدن در برابر دشمن، دفاع از مظلومان عالم، روحیه اعتماد به نفس و باور به خویشتن و حفظ ارزش های دینی از عوامل حفظ و استمرار انقلاب اسلامی است.

معاون مکتب و اندیشه دفاعی امنیتی معاونت راهبردی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: دفاع مقدس تجلیگاه فرهنگ اعتماد به نفس و خودباوری، رشد باورهای دینی، تقویت فضایل جامعه، فرهنگ و تفکر بسیجی، فرهنگ احساس تکلیف برای دفاع در مردم، تحکیم ملی، ارجحیت بخشیدن منافع ملی بر منافع شخصی و گروهی، فرهنگ اسلام خواهی و وطن دوستی در نسل جوان، اشاعه فرهنگ اسلام خواهی در جهان، ایجاد فرهنگ مبارزه با قدرت های بزرگ جهانی در میان ملت ها و گسترش فرهنگ شهادت طلبی و پایداری در مقابل دشمن است.

سردار فرزندی در پایان خاطرنشان کرد: دفاع مقدس محصول معنویت گرایی به علاوه تلاش همه جانبه رزمندگان بود.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha