جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید مهدی علیزاده موسوی

حوزه/ حجت الاسلام سید مهدی علیزاده موسوی در سفر به هندوستان در شهر لکنو پیشنهاد داد که نماز روز جمعه این هفته در مسجد تاریخی مسجد طالع ولی را پیروان شیعه و اهل تسنن به طور مشترک برگزار کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از  timesofindia، در راستای نزدیک کردن شیعیان و اهل تسنن هند و فرستادن پیام اسلام متحد، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی علیزاده موسوی رئیس پژوهشکده حج و زیارت و کارشناس مسائل شبه قاره، در سفر به هندوستان در شهر لکنوی هندوستان در کنفرانسی خبری پیشنهاد داد که نماز جمعه این هفته در مسجد تاریخی طالع شاه پیرمحمد معروف به مسجد طالع ولی را پیروان شیعه و اهل تسنن به طور مشترک برگزار کنند.

در این نشست، دیگر روحانیون اهل تشیع همچون مولانا کلب صادق، معاون ارشد رئیس انجمن هیات قانون شخصی مسلمانان هند و دیگر اعضای جامعه شیعیان حضور داشتند و پیشنهاد نماز دسته‌جمعی اهل تسنن و شیعیان را مورد حمایت قرار دادند.

حجت الاسلام علیزاده در سخنان خود گفت: نزدیکی میان شیعیان و اهل تسنن بسیار مهم است تا در کنار یکدیگر با ایدئولوژی‌های افراط‌گرایانه به مبارزه برخیزند. ایدئولوژی‌های افراطی که مانع هر گونه‌ تلاشی برای رسیدن به اتحاد هستند. روحانیون و مردم از هر دو کشور هندوستان و ایران باید کمیته مشترکی برای تحکیم وحدت، حمایت و آغاز چنین تلاش‌های مشترکی تشکیل دهند.

وی افزود: ما همه مسلمان هستیم و قرآن تفاوتی میان شیعه و اهل تسنن قائل نشده است و ما نیز باید همین گونه باشیم.

در حالی که این مسجد تحت مدیریت اهل تسنن قرار دارد، نماز جماعت روز جمعه قرار است به امامت مولانا قاری منان، پسر امام جماعت کنونی مسجد مولانا فضل منان خوانده شود.

نماز جمعه مشترک میان شیعیان و اهل تسنن در هند

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha