جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سردار قاآنی

حوزه/ جانشین فرماندهی سپاه قدس گفت: جمهوری اسلامی در میدان نظامی چنان بر دهان تکفیری ها زده که همچنان در حال عقب نشینی بوده و به حول قوه الهی شکست خواهند خورد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، سردار قاسم قاآنی پیش از ظهر امروز در نخستین کنگره بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، اظهار داشت: شهدای روحانی مدافع حرم، پیشقراولان دفاع از حریم تشیع و دلیرمردان اثبات کننده استمرار راه سالار شهیدان امام حسین(ع) بوده و هستند.

وی ابراز داشت: مبنای انقلاب اسلامی آن است که حرکت خود را در عرصه های مختلف بر اساس اسلام به پیش می برد.

جانشین فرماندهی سپاه قدس خاطرنشان ساخت: اسلام در عین حالی که برای عموم مسلمان چارچوبی مشخص دارد؛ اما اشخاصی باید حضور داشته باشند که به صورت عمیق کار کرده و دیگران را در این مسیر به جلو ببرند.

سردار قاآنی با اشاره به نقش روحانیت در انقلاب و دفاع مقدس، تصریح کرد: امروز انقلاب از گردنه های پرپیچ و خم با جلوداری روحانیت اسلام شناس گذر کرده و عظمت خود را به جهانیان نشان داده است.

وی بیان داشت: اگر جنگ تحمیلی به دفاع مقدس تبدیل شد، به برکت امام عظیم الشأن و روحانیت گرانقدری بود که سرانگشتان امام راحل در جای جای جبهه بوده و آن را تبدیل به دفاع مقدس کردند.

جانشین فرماندهی سپاه قدس با بیان این مطلب که بنده از زمان جنگ در خدمت بوده ام، اظهار داشت: اعتقاد ما این است که اگر بچه روضه امام حسین(ع) و پامنبری روحانیت نبودیم، در جنگ حضور پیدا نمی کردیم و این مجالس سبب حضور ما شده است.

سردار قاآنی با بیان این مطلب که تمام فعالیت های ما در جبهه، با امضای اسلام شناسان بوده است، ابراز داشت: عمق ما به این مقدار نبود که مسیر درست تشخیص دهیم و بحمدلله از روز اول تا پایان و از اتمام جنگ تا امروز در صحنه های مختلف این مسئله وجود داشته است.

وی با بیان این مطلب که شهدای روحانی مدافع حرم جان خود را در میدان جنگ در راه خدا فدا کرده اند، خاطرنشان ساخت: اثر وجودی روحانی در میدان جنگ و درگیری، صرف جنگ نیست؛ بلکه فعالیت های آنان پیش از جبهه و شهادت بسیار ممتاز است.

جانشین فرماندهی سپاه قدس با بیان این مطلب که ما تفاسیر بسیاری را از آیات قرآن کریم  از زبان روحانیت شنیده ایم، تصریح کرد: پیوند میان علم و عمل که روحانیت آن را رقم زده است، جزو زیباترین اتفاقات میدان های جنگ بوده که برای اسلام و شیعه بسیار پر افتخار است.

سردار قاآنی یکی از مسائل مهم امروز را دشمن شناسی عنوان و بیان کرد: امروز هرچه جنگ پیچیده تر شود، شناخت دشمن نیز سخت تر خواهد بود و روحانیت به عنوان دیده بان های جامعه اسلامی که در رأس آنان، ولی امر مسلمین، رهبر معظم انقلاب وجود دارد، باید به بصیرت افزایی بپردازند.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی در میدان نظامی چنان بر دهان تکفیری ها زده که همچنان در حال عقب نشینی بوده و به حول قوه الهی شکست خواهند خورد؛ البته این گروه ها از بین نخواهند رفت؛ چراکه از صدر اسلام، خوارج وجود داشته و امروز نیز هستند.

جانشینی فرماندهی سپاه قدس ابراز داشت: داعش آنچنان هیمنه ای از خود در عراق با تبلیغات نشان داد که نیمی از عراق را بدون جنگ در دست گرفت؛ اما جمهوری اسلامی ایران برای کمک به مردم مظلوم عراق ورود کرد و حکومت عراق را نجات داد.

سردار قاآنی خاطرنشان ساخت: ما امروز در جنگ نظامی مشغول به فعالیت می باشیم؛ اما روحانیت نیز باید همت کرده و جلودار این موضوع باشند تا علمای اهل سنت نیز دشمنان را شناخته و متوجه شوند که چه اتفاقاتی در حال انجام می باشد.

وی در پایان تصریح کرد: امروز کشته ها و مناطق تخریب شده اهل سنت بیش از شیعیان بوده که نشان دهنده اوج وحشی گری گروه های تکفیری می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha