شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله العظمی مکارم در اولین کنگره بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم

حوزه/ امروز فضاهای مجازی در حال غوغااست؛ رسانه های فاسد و مفسد در حال جولان و دشمنان اسلام قلب آن را هدف گرفته و هزاران شبکه بر ضد اسلام و بر ضد انقلاب اسلامی شبانه روز مشغول به فعالیت می باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله مکارم شیرازی  امروز در اولین کنگره بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم برگزار شد، با بیان این مطلب که این کنگره با دو هدف برپا شده است، اظهار داشتند: امروز دشمنان قصد ویرانی کشورهای اسلامی را داشته و جوانان ما نیز برای مقابله با آنان جان خود را فدا کرده اند و اگر روحانیت مردم را به جانفشانی دعوت می کند، خود آنان در صف اول قرار دارند.

ایشان ابراز داشتند: هدف دوم، تجلیل از گروهی از مبلغان اسلامی است که در ایام عاشورا برای تبلیغ به نقاط مختلف رفته و جانفشانی خواهند کرد.

این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: با نگاهی به حوادث تاریخی، مشاهده می کنیم که حوادث با گذشت زمان، کهنه شده و غبار نسیان بر آن می نشیند؛ همانند جنگ جهانی که از حوادث بسیار مهم در تاریخ بشر بوده؛ سی میلیون کشته و سی میلیون مجروح داشته و صد سال از آن نگذشته، اما نسل های موجود آن را فراموش کرده و کم کم فراموش می شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این مطلب که حادثه عاشورا با گذشت بیش از 13 قرن، سال به سال شکوفاتر و باعظمت تر می شود، تصریح کردند: در پاسخ به این سوال که این استثنا در تاریخ بشر از کجا پیدا شده است؟ باید گفت که آنچه به ذات و رضای خداوند متعال مرتبط است، رنگ جاودانی به خود می گیرد.

این استاد برجسته حوزه بیان داشتند: آنهایی که برای خدا جانفشانی کرده؛ شهید شده و در این راه قدم گذاشتند؛ فراموش نخواهند شد.

معظم له با بیان این مطلب که عاشورا را در پیش داشته و باید از این فرصت به نحو احسن استفاده کرد، اظهار داشتند: عاشورا سرمایه ای است که شهیدان کربلا بیش از یک هزار و دویست سال قبل به یادگار گذاشته و باید از آن استفاده کرد.

از عاشورای امام حسین(ع) برای مقابل با انبوه فساد و ظلم استفاده کرد

ایشان ابراز داشتند: امروز دل ها و فضا آماده و هدف روشن است و باید از عاشورای امام حسین(ع) برای مقابل با انبوه فساد و ظلم استفاده کرد.

این مرجع تقلید در پاسخ به این سؤال که چرا عاشورا کهنه نخواهد شد، خاطرنشان ساختند: هدف عاشورا، احیای شعار هیهات منا الذله بوده و به همین دلیل، کهنه نخواهد شد.

امروز فضاهای مجازی در حال غوغا است

چحضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این مطلب که در زمان موجود، اسباب فساد و انحراف از هر زمان دیگری بیشتر و قوی تر است، تصریح کردند: امروز فضاهای مجازی در حال غوغااست؛ رسانه های فاسد و مفسد در حال جولان و دشمنان اسلام قلب آن را هدف گرفته و هزاران شبکه بر ضد اسلام و بر ضد انقلاب اسلامی شبانه روز مشغول به فعالیت می باشند.

این مفسر قرآن کریم بیان داشتند: امروز در زمانی قرار داریم که دشمنان، فعال و ابزار گناه بسیاری موجود است و تلاش می کنند که در عقائد جوانان ما رخنه؛ در اخلاق آنان نفوذ داشته و از این طریق با اسلام مبارزه نمایند.

این استاد برجسته حوزه اظهار داشتند: اسلام، مکتب اهل بیت(ع) و ایران در دنیای امروز مزاحم منافع نامشروع سلطه های بیدادگر جهانی هستند؛ لذا آنان دست به دست هم داده و عده ای به ظاهر مسلمان نیز با آنان همراهی کرده و بدین ترتیب به میدان آمده اند؛ اما می گوییم که ما از انبوه جمعیت واهمه ای به خود راه نمی دهیم.

معظم له با اشاره به روایتی از حضرت امیر (ع)، ابراز داشتند: حضرت فرمودند: اگر در مسیر هدایت و راستی بودید و مشاهده کردید که همسفر همراه شما کم است، وحشت نکنید؛ چراکه خدا با شماست و کسی که خدا با او باشد پیروز است.

ایشان خاطرنشان ساختند: دشمن در هشت سال دفاع مقدس برای مقابله با ما به میدان آمده؛ اما نتوانستند ذره ای از خاک ما به تاراج ببرند.

این مرجع تقلید تصریح کردند: آنهایی که در هشت سال دفاع مقدس به دشمن کمک کرده و شکست خوردند، در سوریه و یمن نیز شکست خواهند خورد.

معظم له با تأکید بر اینکه باید از سرمایه عاشورا و اربعین استفاده کرد، اذعان داشتند: از گاندی، رهبر هندی ها که سبب استقلال هندوستان شد، سؤال کردند که درس انقلاب را از کجا آموختی که پاسخ داد: از کربلای حسین آموختم؛ شعاع به قدری وسیع است که از مرزهای اسلام فراتر رفته و به جاهای دیگر دنیا نیز خواهد رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha