پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمدی

حوزه/ کارشناس علوم دینی با بیان این که امروز دشمن با استفاده از شبکه‌های مختلف مجازی، ماهواره‌ای و گوشی‌ها و با رنگ و لعاب‌های مختلف وارد خانه‌ها شده، افزود: اکنون در شرایط بسیار حساسی قرار گرفته‌ایم و جوانان و نوجوانان ما باید بیش از هر زمان دیگری با دقت بیشتر به سعادت و نیکبختی خود که همان عمل به قرآن و قرار گرفتن در مسیر ائمه اطهار(ع) است، بیاندیشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد محمدی صبح امروز در جمع طلاب جدید دوره اختبار و تثبیت مدرسه علمیه صالحیه به اهمیت انس و بهره گیری بیشتر طلاب حوزه علمیه به قرآن اشاره کرد و گفت: قرآن کتابی هدایت‌بخش است که تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) انسان را از بسیاری از گمراهیها باز می‌دارد که در کنار قرائت قرآن باید عمل و تدبر در قرآن مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با بیان این که امروز دشمن با استفاده از شبکه‌های مختلف مجازی، ماهواره‌ای و گوشی‌ها و با رنگ و لعاب‌های مختلف وارد خانه‌ها شده، افزود: اکنون در شرایط بسیار حساسی قرار گرفته‌ایم و جوانان و نوجوانان ما باید بیش از هر زمان دیگری با دقت بیشتر به سعادت و نیکبختی خود که همان عمل به قرآن و قرار گرفتن در مسیر ائمه اطهار(ع) است بیاندیشند.

استاد حوزه علمیه قزوین ادامه داد: تعالی و کمال انسان در گرو تمسک و توجه به معارف قرآنی دارد که خانواده‌ها باید فرزندان خود را به این معارف دینی و اسلامی سوق داده و شرایط را برای فراگیری قرآن و علوم اسلامی برای فرزندان فراهم کنند.

حجت الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها نقش به‌سزایی در نهادینه کردن فرهنگ قرآنی، انس و الفت با اهل‌بیت(ع) دارند که باید با زندگی اهل بیتی و در دستور کار قرار دادن زندگی ائمه اطهار(ع)، سبک زندگی اسلامی را در زندگی‌های خود پیاده کنند.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: بزرگترین وظیفه طلاب علوم دینی، درس خواندن است و فراگیری به موقع دروس حوزوی و گوش کردن به نکته های مهم اساتید از دیگر  وظایف طلاب است.

وی اظهارکرد: وظیفه دیگر طلاب در جامعه ورود به موقع به تعلیمات دینی و ارشاد کردن جامعه است.

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: حوزه های علمیه محل تحصیل علوم دینی است و طلاب حوزه های علمیه خود را باید به تقوا و تهذیب و تزکیه متصل کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha