جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست علمی با موضوع «بررسی شبکه های مجازی، فرصت و تهدید»

حوزه/ در نشستی علمی با موضوع فضای مجازی که در مدرسه علمیه ایمانیه خواهران شهرستان تاکستان برگزار شد، ضرورت تبیین فرصت ها و تهدیدهای شبکه های مجازی برای خانواده ها مورد تأکید قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، خانم آقاجان زاده در نشست علمی با موضوع «بررسی شبکه های مجازی، فرصت ها و تهدیدها» که با حضور اساتید و طلاب خواهر در مدرسه علمیه خواهران ایمانیه شهرستان تاکستان برگزار شد، اظهار داشت: در شرایط امروز جامعه، شبکه های مجازی به تهدیدی برای نسل نوجوان و جوان تبدیل شده و از این رو ما باید ابعاد و پیامدهای این تهدید را برای خانواده ها و آحاد مردم تبیین نماییم.

وی خاطرنشان کرد: اینترنت و فضای مجازی شکل‌گرفته در آن، علی‌رغم قابلیت‌ها و کارکردهای مثبت و مفیدی که  برای خانواده ها دارد، می‌تواند تهدیدها و آسیب‌هایی را نیز برای این نهاد اجتماعی به ‌همراه داشته باشد.

مدیر مدرسه علمیه خواهران ایمانیه شهرستان تاکستان اظهار کرد: خانواده به‌ عنوان بنیادی‌ترین نهاد اجتماع از کارکردها و نقش‌های خاصی برخوردار است که  به‌طور مستقیم و یا غیرمستقیم  به پویایی و بالندگی جامعه می‌انجامد و ازاین‌ رو حفظ این کارکردها و نقش‌های خانواده از آسیب‌های تهدیدکننده، به ‌دلیل مخاطرات عظیمی که برای جامعه در پی دارد، از امور ضروری و مهم قلمداد می‌شود.

وی افزود: اعضای خانواده نیازمند برقراری روابط عاطفی در خانواده هستند و می‌توان گفت پاسخ‌گویی به این نیاز از جمله مهم‌ترین کارکردهای خانواده است و استفاده‌ بیش‌ از حد از اینترنت و شبکه‌های مجازی باعث می‌شود اعضای خانواده کمتر به این نیاز مهم یکدیگر پاسخ‌گو باشند.

 آقاجان زاده ادامه داد: اهمیت فضای مجازی در دنیای امروز که تکنولوژی هر روز پیشرفت بیشتری می نماید بسیار زیاد است و این اهمیت را می توان از سخنان و تاکیدات رهبر معظم انقلاب مشاهده نمود.

استاد حوزه علمیه خواهران عنوان داشت: فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را می توان با برنامه ریزی دقیق خانواده ها به محیطی امن برای فرزندان تبدیل کرد که در این راستا خانواده ها نقش مهمی دارند ولی اگر این بازرسی خانواده از رفتار های فرزندانشان در فضای مجازی صورت نگیرد همین فضای مجازی به سلاحی برنده در جهت تخریب آینده  فرزندان و کانون خانواده تبدیل می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha