شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام  والمسلمین عبدالکریم عابدینی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: اگر امروز خساراتی در جامعه می بینیم، همه به خاطرعمل نکردن و ایمان نداشتن به کتاب آسمانی قرآن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام  والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امروز در جمع طلاب، اساتید و مدیران مدارس علمیه قزوین که در سالن اجتماعات مسجد النبی(ص) این شهرستان برگزارشد، به آثار و برکات تدبر و تأمل در قرآن کریم اشاره کرد و گفت: این کتاب آسمانی هم شفاعت بوده و هم رحمت است و چنانچه اگر کسی ایمان قلبی به قرآن داشته باشد از همه بلایا و امراض روحی که  دارد نجات پیدا می نماید.

وی با بیان این که اگر کسی باور قلبی و یقینی به قرآن داشته باشد، خدای متعال آثار و برکات فراوانی به وی اعطا می کند، افزود: یکی از دلایلی که ما باید به قرآن توجه ویژه ای داشته باشیم، این است که به این طریق می توانیم دعوت خدا را اجابت کنیم.

امام جمعه قزوین با بیان این که باید همیشه باور نسبت به کتاب خدا داشته باشیم، چرا که خدای متعال می فرمایند بین ایمان، رستاخیز و قرآن رابطه وجود دارد و نمی شود کسی که  به رستاخیز ایمان نداشته باشد ولی به  قرآن ایمان داشته باشد، گفت: این کتاب آسمانی بر روی افرادی تاثیر گذار است که همیشه روح شان زنده است، نه افرادی که روح مرده ای داشته و نسبت به  آیات الهی و نورانی قرآن بی تفاوت هستند.

وی افزود: یکی از ویژگی های افرادی که هم به قرآن وهم به رستاخیز ایمان دارند این است که  همیشه از نمازهای شان مراقبت می کنند و کاری نمی کنند که برکات آن از بین برود؛ این عده از افراد کسانی هستند که همیشه با نماز و قرآن زندگی می کنند و عشق و محبت به نماز دارند.

حجت الاسلام  والمسلمین عابدینی با بیان این که اگر کسی که  به قرآن ایمان نداشته باشد، عوارض و بلایای بسیاری برای وی به وجود آمده و او را زیر مشکلات دفن خواهد نمود، گفت: یکی از عوارض ایمان نداشتن به  قرآن، قبول کردن ولایت اهل کفر است؛ یکی دیگر از این بلایا که برای انسان به وجود می آید، این است که ولایت اهل کفر و نفاق و دوستی با دشمنان خدا را می پذیرد و آن منشأ بسیاری از گرفتاری ها می شود.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: قرآن مجید همیشه در آیات نورانی خود حد وحدود کفار را به ما گوشزد می کند که  در کجا خط قرمز با کفار ودشمنان است و از این رو باید تلاش نماییم این آیات نورانی را در زندگی و امور کاری، وتحصیلی  خود نهادینه نماییم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha