چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
فضای مجازی

حوزه/ از جمله مسائل بسیار مهمی که طلاب اقامه کننده نماز در مدارس آموزش و پرورش، باید توجه داشته باشند، بحث فضای مجازی در مدارس است که باید در این فضا به تربیت دانش آموزان پرداخت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران،علیرضا قلی زاده کارشناس ستاد اقامه نماز آموزش و پرورش بابل در نشست توجیهی ائمه جماعات و  طلاب اقامه کننده نماز مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) بابل برای حضور در مدارس آموزش و پرورش  بیان کرد: اهمیت اقامه نماز در مدارس و جذب حداکثری دانش آموزان با جذاب سازی و ارائه برنامه های فرهنگی از موارد مهمی است که طلاب اقامه کننده نماز در مدارس باید به آن توجه نموده و با همکاری با کادر مدرسه و ایجاد روابط صمیمانه با آنان  بویژه مدیر مدرسه بتواند در امر احیاء نماز در مدارس موفق باشند.

وی افزود: از جمله کارهای فرهنگی که ائمه جماعات باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند، بیان احکام و اخلاق  مباحث اعتقادی و پاسخگویی  به شبهات در بین دو نماز می باشد.

این پژوهشگر دینی اعلام کرد: این تفکر که تربیت خانواده و فرزند و خانواده خود از نظر اعتقادی مشکل جامعه را حل می کند، کاملا اشتباه است، چرا که فرزند ما به عنوان یک دانش آموز در فضای مدرسه با دانش آموزان دیگر در تعامل بوده، و از آنها الگو گیری و در نتیجه اطلاعات نادرست به آنها هم منتقل خواهد شد و اثرات مخرب آن گربانگیر ما خواهد شد.

وی ادامه داد: از جمله مسائل بسیار مهمی که شما ائمه جماعات باید توجه داشته باشید، بحث فضای مجازی در مدارس است.

قلی زاده خاطرنشان کرد: ائمه جماعات برای تبادل نظر و تجارب و اطلاعات برای خود یک گروه در فضای مجازی تشکیل داده، از نظرات و تجارب ارزشمند یکدیگر بهره مند شوند و خلاء های فرهنگی در مدارس با برنامه ریزی های دقیق و جذاب پرشودتا دشمن در این موارد نفوذ نکند.

 انتهای پیام:313/48

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha