جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
السلام علیک یا اباعبدالله

حوزه/ همزمان با آغاز ماه پیروزی خون بر شمشیر و ایام سوگواری سرور سالار شهیدان امام حسین علیه السلام به همت پایگاه حوزه نت یک هزارو ۸۶۱ مطلب پیرامون این امام همام و سیره علمی و عملی حضرت در فضای مجازی منتشر شده است.

مدیرپایگاه حوزه نت در گفت وگو با خبرگزاری «حوزه»، اظهار داشت: دانشنامه امام حسین(ع) به منظور تسهیل در امر پژوهش و تحقیق پژوهشگران، محققان و شیفتگان خاندان امامت و ولایت به روزرسانی و از هم اکنون دردسترس علاقمندان قرار دارد.

حجت الاسلام سیدحسن رحمانی ادامه داد: این دانشنامه مناسبتی دارای 23 موضوع می باشد که توسط محققین پایگاه حوزه تهیه شده و شامل مطالبی از جمله؛ گزیده کتاب، پرسش و پاسخ، چکیده پایان نامه، مقالات و پایان نامه های دانشجویی می باشد.

وی به معرفی نمایه های اصلی این دانشنامه پرداخت و افزود: "زندگانی امام قبل از امامت"، "زیارت عاشورا"، " امام در دوره امامت"، "امام و کربلا"، "تحلیل واقعه عاشورا"، "درسهایی از امام(ع)"، "سیره و اخلاق امام"، " فضائل و مناقب امام" از نمایه های اصلی این دانشنامه است.

حجت الاسلام رحمانی ادامه داد: "امام(ع) و نقش آفرینان حماسه کربلا"، "امام از نگاه قرآن و اهل بیت(ع)"، "امام حسین(ع) ازمنظر اندیشمندان"، "امام در اینترنت و رسانه ها"، " امام وعاشورا در آینه هنر و ادب"،"دعای عرفه امام حسین(ع)"، "اربعین امام"، "قیام امام(ع) و انقلاب اسلامی ایران" از جمله دیگر نمایه های دانشنامه امام حسین(ع) می باشند.

وی در بخش دیگری از گفت و گوی خود به مطالب دیگر این دانشنامه پرداخت و گفت: "عوامل و زمینه های نهضت عاشورا"، "اهداف و انگیزه های نهضت عاشورا"، "حضرت عباس(ع) علمدار کربلا"، "حضرت زینب(س) پیام رسان کربلا"، "زنان و نهضت حسینی"، "پیام و پیامدهای نهضت عاشورا" از جمله مطالب دیگر این دانشنامه می باشند.

علاقه مندان می توانند جهت استفاده از این مطالب به نشانی اینترنتی ذیل مراجعه کنند؛

http://www.hawzah.net/fa/Subjects/4927

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha