جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدیرکل تبلیغات اسلامی قم

حوزه/ مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی و معاون فرهنگ، تحقیقات و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم گفت: همه در برابر اجرا و توجه به فریضه امربه معروف و نهی از منکر وظیفه داریم و متاسفانه در اجرای این فریضه الهی کم کاری هایی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین عباس اسکندری در آستانه هفته امربه معروف و نهی از منکر در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در زمینه اجرای این واجب الهی قصورهایی صورت گرفته و تا همگان درصدد رفع آن نباشند این دو فریضه به جایگاه اصلی خود باز نمی‌گردد.

معاون فرهنگ، تحقیقات و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم افزود: عده‌ای چهره امر به معروف و نهی از منکر را خشن جلوه داده‌اند و این در حالی است این فریضه تأکید بر نظارت همگانی و مبتنی بر محبت و دلسوزی و هدایت انسان دارد.

وی با تأکید بر وظیفه رسانه ملی، دستگاه‌های اجرایی و مبلغان دینی در زمینه تبیین امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه همگانی است و نباید آن را معطوف به گروه، عده و یا شخص خاصی دانست و بنابراین همه در برابر اجرای این موضوع در جامعه مسئول هستند.

حجت الاسلام اسکندری اظهار داشت: در زمینه امر به معروف و نهی از منکر کارهای تحقیقاتی کمی صورت گرفته در حالی‌که باید بیش از پیش به این امر توجه شود.

وی با بیان اینکه این هفته همزمان با آغاز ماه محرم می باشد، ادامه داد: تبلیغات محیطی در این زمینه در سطح استان صورت گرفته است و بنرهایی در قالب آیات، روایات و سخنان بزرگان با موضوع امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهر نصب شده است.

وی با بیان اینکه جلسات توجیهی برای مداحان و هیأت‌های مذهبی برگزار شده است، گفت: غرفه‌هایی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر با عنوان «ما مسئولیم» در اطراف حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران مستقر خواهند شد که برنامه‌های فرهنگی و برگزاری مسابقات را در این غرفه‌ها به اجرا خواهند گذاشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان افزود: برگزاری نمایشگاه کتاب با همکاری شهرداری قم هم از دیگر برنامه‌هایی است که در هفته امر به معروف و نهی از منکر انجام می‌شود تا نیازهای مخاطبان در این زمینه را مرتفع کند.

معاون فرهنگ، تحقیقات و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اظهارداشت: گروه‌های طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر در قالب دسته‌های عزاداری پیش‌بینی شده تا در هیأت‌های مذهبی مسئله امر به معروف و نهی از منکر را ترویج دهند.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از واجبات مورد تأکید قرآن و روایات اهل بیت(ع) است،  گفت: این فریضه از سوی دوستان و دشمنان مورد جفا قرار گرفته است، به طوری که پیروان و دوستان این دو واجب الهی را به درستی برای آحاد جامعه تبیین نکردند.

معاون فرهنگ، تحقیقات و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم خاطرنشان کرد: همه افراد در قالب مبلغان دینی، رسانه‌ها و مسؤولان نظام اسلامی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر تقصیر و قصور دارند و تا زمانی که این تقصیر و قصور همگانی جبران نشود، این دو واجب الهی جایگاه خود را پیدا نمی‌کند.

وی با بیان اینکه از طرفی چهره امر به معروف و نهی از منکر را خشن، نامتعارف و به دور از حقیقت نشان دادند، اضافه کرد: امر به معروف و نهی منکر نظارت همگانی مبتنی بر محبت و ولایت،‌ دلسوزی و هدایت است و در آیات قرآن ذکر شده هر مرد و زن مومنی به گردن یکدیگر ولایت دارند.

حجت الاسلام و المسلمین اسکندری ادامه داد: یعنی افراد باید از موضع محبت، دوستی، صلاح و فلاح نسبت به یکدیگر رفتار کنند، بنابراین عمق امر به معروف و نهی از منکر دوستی و احساس مسؤولیت نسبت به یکدیگر است.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha