جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
داود منافی پور، در نشست خبری چهاردهمین همایش جهانی شیرخوارگان حسینی

حوزه / دبیر کل مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) از برگزاری همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در ۴۱ کشور خبر داد و گفت: ده میلیون مادر در ۴ هزار جلسه جمعی در سراسر جهان، نوزادان شیر خوار خود را نذر یاری منجی آخر زمان(عج) می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، داود منافی پور، امروز در نشست خبری چهاردهمین همایش جهانی شیرخوارگان حسینی که با حضور اصحاب رسانه در مصلی تهران برگزار شد، اظهار داشت: از چهارده سال پیش در اولین جمعه ماه محرم، همایش شیرخوراگان حسینی را برگزار می شود که در آن مادران با شیرخوارگان خود حضور پیدا می کنند.

وی خاطر نشان کرد: در سال 1382 مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) اولین همایش شیرخوارگان حسینی را در مهدیه تهران برگزار کرد و سال بعد از آن هر شهر ایران و همچنین کشورهای عراق و بحرین، برگزاری این همایش ها در دستور کار خود قرار دادند.

دبیر کل مجمع جهانی حضرت علی اصغ(ع) افزود: در سومین سال برگزاری این همایش 54 جلسه  داشتیم، به گونه ای که در 213 شهر همایش شیرخوراگان حسینی برگزار شد، در سال گذشته نیز 3500 همایش در کشورهای مختلف دنیا برگزار گردید.

منافی تاکید کرد: بنا بر پیش بینی های صورت گرفته امسال و در اولین جمعه ماه محرم همایش شیرخوارگان حسینی در بیش از 4000 همایش، در 41 کشور جهان برگزار خواهد شد که در آن حدود 10میلیون مادر نوزادان شیر خوار خود را نذر راه امام حسین(ع) و یاری منجی آخر الزمان(عج) می کند.

دبیر کل مجمع جهانی حرت علی اصغر(ع) با اشاره به 41 کشوری که همایش شیرخوارگان در آن برگزار می شود، گفت: در چهارده ایالت آمریکا از جمله کالیفرنیا، نیویورک و... و همچنین در کشورهایی نظیر انگلیس، روسیه، آلمان، اندونزی، لبنان، بلژیک، سوئد، مکزیک، کلمبیا و ... این همایش برگزار می شود.

وی افزود: در داخل ایران حدود سه هزار همایش در سی و یک استان کشور برگزار می شود و در کشورهایی نظیر عراق 100 جلسه، ترکیه35، بحرین15، عربتسان25، قطر 10، عمان 12، افغانستان35، هندو کشمیر100، جلسه تحت  عنوان همایش شیرخوراگان حسینی برگزار می شود

منافی خاطر نشان کرد: تمامی این 4000 جلسه در نقاط مختلف رأس ساعت نه صبح وقت محلی در اولین جمعه ماه محرم برگزار خواهد شد

دبیر کل مجمع جهانی حضرت علی اصغر افزود: برگزاری شیرخوارگان حسینی، تعظیم شعائر حسینی و واقع گویی در مورد شهادت مظلومانه حضرت علی اصغر(ع) است؛ دراین مراسم

منافی با بیان اینکه در این مراسم مادران نوزادان شیرخوار خود را نذر راه امام حسین(ع) می کند، گفت: نقطه عطف همایش جهانی شیرخوارگان حسینی، نذرنامه خوانی مادران است برای این که فرزندانشان را نذر یاری منجی آخر زمان(عج) کنند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تهیه لباس های ویژه نوزادان شیرخوار شرکت کننده در همایش جهانی شیرخوارگان حسینی و تهیه سربند مخصوص آنان، گفت: این لباس ها به 5 زبان فارسی، انگلیسی، عربی، اردو و استامبولی تهیه شده و به صورت رایگان به سراسر نقاط دنیا که همایش برگزار می شود ارسال خواهد شد.

دبیر کل مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) افزود: در حال حاضر 70 کارگاه دوخت لباس در سی و دو استان کشور فعال هستند که در طول سال لباس های ویژه همایش شیرخوراگان حسینی را تهیه و به صورت ریگان اهدا می کند؛ تمامی افراد مشغول دراین کارگاه ها که امثریت آنها را بانوان تشکیل می شود به صورت کاملا دواطلبانه و برای رضای خدا مشغول دوخت لباس و بسته بندی آنها هستند.

وی با تاکید بر اینکه مجمع جهانی علی اصغر(ع) تشکل بین المللی و مردمی و بدون هیچ گونه ارتباطی با دولت و یا گروه خاصی است، گفت: همایش جهانی شیرخوارگان حسینی به صورت کاملا مردمی برگزار شده و با این وجود برخی از دشمنان اهل بیت(ع) و اسلام درصدد آن هستند تا این حرکت مردمی را حرکتی سیاسی و حکومتی جلوه دهند؛ برای مثال شبکه بی بی سی وابسته به دولت انگلیس در سال گذشته گزارشی از شیرخورگان حسینی پخش و در آن عنوان کرد که اینها یک روز به تاریخ شیعه اضافه کرده و حرکتی سیاسی و حکومتی را دنبال می کنند.

منافی افزود:یکی از شبکه های معاند در سال گذشته یک برنامه 114 قسمتیعلیه مراسمات مردمی عزاداری اباعبدالله(ع) پخش کرد که نقطه اصلی این برنامه ها همایش شیرخوارگان حسینی بود.

وی گفت: ادعاهای شبکه های معاند از جمله بی بی سی مبنی بر سیاسی و حکومتی بودن همایش شیرخوارگان حسینی در حالی است که این همایش به صورت کاملا مردمی برگزار شده و در طول چهارده سال گذشته حتی یک شخص سیاسی به این مراسمات دعوت نشده است و ما اجازه، دادن شعار سیاسی به هیچ مراسمی نمی دهیم؛ البته حرکت ما حرکتی ضد استبکاری است و به آن افتخار می کنیم، چرا که حرکت امام حسین علیه السلام ضد استکباری بود؛ ما می خواهیم مادران را به این سمت سوق دهیم که فرزندانشان را در راه یاری منجی آخر زمان که همه مردم دینا منتظر آن هستند، تربیت کنند.

منافی با اشاره به برخی از مانع تراشی ها برای برگزاری این همایش در برخی از کشورها گفت: موانع برگزاری هر ساله وجود داشته، اما از آوردن نام آن کشورها به دلیل ایجاد نشدن مشکلات دیگر خودداری می کنیم، اما یکی از کشورهایی که باید به آن اشاره کرد انگلستان است که اخیرا لایحه ای در مجلساین کشور مطرح شده تا از برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در بریتانیا جلوگیری شود.

دبیر کل مجمع جهانی  حضرت علی اصغر(ع) خاطر نشان کرد: در برخی از کشورها حساسیتشان روی سربندی است که در پیشانی نوزادان بسته شده و در روی آن عبارت یا صاحب الزمان(عج) نوشته شده، البته این حساسیت را شبکه معاند بی بی سی ایجاد کرد که گفت: اینها یک روز به تاریخ شیعه اضافه کرده و در حال یارگیری برای حکومت آخر زمان هستند، البته که ما ابایی نداریم از اینکه بگوییم در صدد یارگیری برای منجی آخر زمان هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد: تا شش سال آینده که بیستمین سال برگزاری این همایش است، هشت هزار جلسه در سراسر جهان برگزار شود تا به این ترتیب پیام عاشورا در یک روز واحد به میلیاردها انسان برسد.

وی با بیان اینکه در برگزاری همیاش جهانی شیرخوارگان حسینی مجمع جهانی اهل بیت(ع) و جامعه المطفی با مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) همکاری داشته اند گفت: از چهار هزار جلسه شیرخورگان حسینی، سهم شهر تهران یکصد جلسه است که در اماکن بزرگ از جمله مهدیه و مصلی تهران برگزار می شود.

منافی با تاکید بر اینکه نحوه شهادت حضرت علی اصغر(ع) یکی از اسناد مظلومیت اهل بیت و امام حسین علیه السلام است گفت: سئوال دکترین ما در تمامی همایش های جهانی شیرخوراگان حسینی سئوال امام حسین(ع) در دشت  کربلا است که خطاب به لشکر بنی امیه فرمود «بِأَيِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ».

انتهای پیام ۲۹/۳۱۳

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha