یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سردار کلیشادی

حوزه/ دشمن با مطالعه و بررسی در تلاش است با ایجاد شبکه اجتماعی اینترنتی روحیه ی جهادی و شهادت طلبی مردم ایران را تضعیف کند به طوری که در حال حاضر ۱۹۴ شبکه فارسی زبان ماهواره ای در این زمینه فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، سردار پاسدار مهدی کلیشادی عصر امروز در همایش بصیرت عاشورایی با حضور فرماندهان و اعضای بسیج سازمان ها و ادارات استان قم در مجتمع فرهنگی امامزاده سیدعلی(ع) قم اظهارداشت: در جنگ 8 ساله همه دنیای کفر با تمام ظرفیت وامکانات، تجهیزات، دلارهای نفتی و رسانه ها در مقابل ما بود، در مقابل ملتی که تازه انقلاب کرده بود، هنوز سرو سامان نگرفته بود و ارتش آن منسجم نبود؛ اما با فداکاری ها و اخلاص و پیوستگی به خدا و جان فشانی های رزمندگان ملت ما بیمه شد.

وی با تشریح وضعیت کنونی جامعه و هجمه دشمنان اسلام و انقلاب افزود: ملت ما یک بار دیگر مثل رزمندگان دفاع مقدس اما در میدان جنگ نرم به صحنه وارد شوند و بصیرت خود را به نمایش بگذارند.

فرمانده قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر بسیج ادامه داد: نظام اسلامی باید تاثیر عوامل آسیب‌زا را کاهش دهد تا بتواند با امر به معروف و نهی از منکر، منکرات را از بین برده و معروفات را جایگزین آنها کند.

سردار کلیشادی در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: انتخاب رشته شهر در کنکور از دیگر عوامل آسیب‌زاست که نسبت به آن بی‌توجه هستیم؛ چراکه سیاست‌های سازمان سنجش این امکان را به دانشجو می‌دهد که فرد دور از حمایت‌های عاطفی و هدایت‌های خانواده در خوابگاه‌های پر حاشیه دولتی، خصوصی و مجردی زندگی خود را سپری کند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی در مورد مشکلات دانشجویان اظهارداشت: سالیانه بیش از پنج میلیون نفر به سفرهای خارجی اعزام و در این سفرها برنامه‌های فاسد و نادرستی برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

فرمانده قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر بسیج از دیگر هجمه هایی که به کشور وارد می شود را لباس های خارجی و عدم نظارت بر واردات آن دانست و گفت: متاسفانه امروز لباس مورد نیاز زنان مومن به سختی و با هزینه بسیار در بازار یافت می‌شود؛ اگر این عوامل آسیب‌شناسی و اصلاح نشود نمی‌توانیم در کاهش منکرات جامعه به موفقیت برسیم.

سردار کلیشادی ادامه داد: آزادی شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی از دیگر عوامل آسیب‌زا است و اینکه مسئولان فرهنگی نظام در مصاحبه‌های خود با قانون مبارزه با ماهواره مخالفت می کنند و این امر را از افتخارات خود می‌دانند، بسیار تاسف‌آور است.

وی با بیان اینکه نظام انتصابات کشور دارای ضوابط لازم نیست، تصریح کرد: سازمان بازرسی کل کشور که زیر مجموعه قوه قضاییه رسالت نظارت بر اجرای مطلوب قوانین و عملکرد مسؤولان را بر عهده دارد از ظرفیت لازم برای انجام رسالت خود برخوردار نیست.

وی بیان داشت: پرداخت رشوه یکی از معضلات دستگاه‌های اجرایی کشوراست و برای جلوگیری از این آسیب باید با توسعه دولت الکترونیک فرآیندهایی که ارتباط مستقیم میان کارمندان و مخاطبان را افزایش می‌دهد را کاهش دهیم.

سردار کلیشادی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر جامعه اسلامی را به سمت تعالی هدایت می‌کند، اظهار داشت: ائمه اطهار(ع) به صورت مستمر در روایات خود به اجرای این فریضه الهی تاکید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بدنه قوای سه‌گانه باید اسلامیت نظام ایران را به اثبات برسانند، تصریح کرد: ناظران درونی و بیرونی باید عملکرد نظام بر اساس آموزه‌های دینی اسلام را تایید کنند؛ تحقق تمدن‌سازی اسلامی نیازمند مشاهده کردن آموزه‌های اسلامی در بدنه نظام اداری کشور است اما اکنون مشکلات بسیاری در این نظام دیده می‌شود.

فرمانده قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر بسیج کشور تاکید کرد: نظارت بر عملکرد سازمان‌ها و ادارات باید به شیوه‌ای باشد که ارباب‌رجوع بتوانند نارضایتی‌ها و شکایت‌های خود را به مسئولان ارائه دهند، اما اکنون این امر در برخی دستگاه‌ها مورد بی‌توجهی قرار گرفته یا ساز و کارهای دقیق برای بهره‌برداری از این شکایات تعریف نشده است.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha