پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: طبق اظهار محققان آمریکایی آنچه باعث بالندگی و تحرک شیعیان در جهان شده، "فرهنگ عاشورا" و "رهبری مرجعیت" است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، شب هشتم ماه محرم در حسینیه هیئت نخل حسینی کاشان، با اشاره به تاثیر قیام اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار کرد: طبق اظهار محققان آمریکایی آنچه باعث بالندگی و تحرک شیعیان در جهان شده، "فرهنگ عاشورا" و "رهبری مرجعیت" است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه هر نهضتی در طول تاریخ تولد، اوج و فرودی دارد، خاطرنشان کرد: قیام عاشورا از این قاعده استثنا است و نه تنها فرودی ندارد، بلکه روز به روز در سرتاسر عالم بر ابعاد نفوذ آن افزوده می‌شود.

وی تاکید کرد: نهضت‌ها به طور معمول پس از اینکه دوران اوج و تاثیرگذاری خود را پشت سر می‌گذارند، دیگر در برابر چالش و مشکلات توان مقاومت نداشته و حرفی برای گفتن ندارند، اما امروز ما شاهد آن هستیم که نهضت عاشورا در عمق آفریقا نفوذ کرده و شخصیتی همچون شیخ زکزاکی که در بند ظلم و جور است، در آنجا حسینیه‌ای بر پا کرده که محل عزاداری عاشقان امام حسین (ع) است.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: خیلی‌ها در طول تاریخ تلاش کردند تا نور حسین بن علی (ع) را خاموش کنند از جمله آنها دستگاه تبلیغاتی عظیم بنی امیه بود که این روز را روز شادی و سرور اعلام کرد که در زیارت عاشورا هم به آن اشاره شده است و پس از آنها بنی عباس بیش از 6 قرن مخالفت کردند و حتی در زمان متوکل بارگاه امام حسین(ع) را با خاک یکسان کرده و به آنجا آب بستند.

 وی، عدالت طلبی و ظلم ستیزی رمز ماندگاری عاشورا و قیام حسین بن علی (ع) دانست، چرا که هر جا پای حقیقت در میان باشد نه منفعت شخصی، حقیقت می‌ماند و تصریح کرد: امام حسین (ع) یک اصلاح طلب واقعی است که تنها به شعار بسنده نکرد و تا پای جان استادگی کرد.

 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حرکت در مسیر اراده خداوند را از دیگر عوامل جاودانگی نهضت عاشورا دانست و گفت: کار با اخلاص برای خدا ماندگار است؛ در قرآن آمده که کافران می‌خواهند نور خدا را خاموش کنند، اما خداوند نور خود را کامل می‌کند هر چند مشرکان اکراه داشته باشند و ما در زیارات داریم که امام حسین (ع) نور خداست که هیچگاه خاموش نخواهد شد.

 وی بیان کرد: عده‌ای رمز ماندگاری عاشورا را جنایات عظیم و مصیبت بزرگی می‌دانند که بر امام حسین (ع) و یاران آن حضرت وارد شد که ما این را هم در کنار سایر عوامل قبول داریم، چرا که جنایاتی که امروز در یمن و سایر جاها اتفاق می‌افتد در مقابل جنایات کربلا کوچک است.

وی افزود: بعد از بنی عباس در دوران اخیر، وهابیت کربلا را همچون بقیع ویران ساخت، اما هیچ کدام موفق نشدند و امروز شاهد عظمت گنبد و بارگاه حسین بن علی (ع) هستیم و در عوض هیچ نشانی از معاویه و یزید نیست و قبرستان آنها در زباله‌دان‌ها واقع شده است.

عضو شورایعالی حوزه های علمیه تصریح کرد: به گفته خود دشمنان اسلام و در رأس آنها آمریکا و اسرائیل آنچه که باعث بالندگی و تحرک شیعه شده دو چیز است یکی "مهدویت" و دیگری "فرهنگ عاشورا" است که تمام برنامه‌ریزی‌ها و نقشه‌های آنها برای جوانان را در یک دهه محرم بر هم می‌زند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha