جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله حسینی بوشهری در دیدار با رئیس عقیدتی سیاسی ارتش

حوزه/ معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر لزوم تلاش همه جانبه به منظور خنثی سازی توطئه های فرهنگی دشمن با تکیه و تاسی به دستگاه عظیم سیدالشهدا(ع) تاکید کرد.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تسلیت دهه اول محرم و ایام سوگواری به مناسبت شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفای ایشان اظهار داشت: این ایام در کنار این که موسم عزاداری شیعیان و محبان اهل بیت(ع) است موسم تبلیغ دین خدا نیز به شمار می رود ، چنان که در این ایام ده ها هزار مبلغ اعم از خواهران و برادران در اقصی نقاط کشور به امر مقدس تبلیغ دین و تبیین احکام الهی اهتمام می ورزند.

وی همچنین افزود: از این منظر ایام ماه محرم و صفر گذشته از آن که موسم عشق و ارادت بی مثال آحاد مردم به دستگاه عظیم حسینی است، بهترین فرصت است که ما بیش از پیش به مفاهیم والایی چون گذشت، ایثار و شهادت ، جهاد و فداکاری در راه خدا توجه کرده و به تاسی از سیره حضرت ثارالله(ع) در راه ترویج این امور کوشش کنیم.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: چنین کوششی یکی از ماموریت های مهم مبلغین طلبه و روحانی است که به ویژه در این ایام در ارتباط با مردم به خصوص نسل جوان باید نهایت استفاده را از ظرفیت محرم به منظور بصیرت افزایی مخاطبان خود ببرند.

عضو خبرگان رهبری بیان داشت: امروز همچنین به شدت نیاز است که مردم و جوانان با حقیقتِ بی پیرایه دین و احکام الهی به خوبی آشنا شوند تا بتوانند در برابر شبهات دشمن و تهاجم نرم فکری و فرهنگی از سنگر اعتقادی خود به درستی دفاع کنند.

وی افزود: نکته حایز اهمیت دیگر اینکه طلاب و فضلا و مبلغان دین باید در این برهه مهم و حساس به نیازهای جامعه و اقتضائات مخاطبان توجه کنند تا در تبیین مسایل دینی بتوانند اثرگذاری بهتر و مطلوب تری داشته باشند؛ به خصوص این که امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگری تحت تاثیر فضای مجازی قرار دارد و در چنین بستری نیز دشمن حجم گسترده ای از تبلیغات ضد دینی خود را دنبال می کند.

امام جمعه قم یادآور شد: اساساً این که ما بدانیم امروز جامعه مان در چه شرایطی قرار دارد و چه نیازهایی دارد ، قدم اول است و در مرتبه بعد باید حساب شده و برنامه ریزی شده به دنبال پاسخ به آن نیازها برآییم و در این میان بی شک مبلغان و روحانیون می توانند نقش مهم و تاریخی خود را ایفا کنند.

وی اضافه کرد: به عبارت دیگر ما باید ابتدا به ساکن طرح و نقشه شوم دشمن را بدانیم تا التفات پیدا کنیم که او چه توطئه ای را در سر می پروراند و شیوه و تاکتیک او چیست تا بعد راه مقابله با آن را پیدا کرده و عملیاتی سازیم.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: در حال حاضر متاسفانه حجم عظیم و گسترده ای از تبلیغات ضددینی در فضای کشور توسط رسانه های مختلف منعکس می شود و بخش قابل توجهی از نسل جوان به خاطر این که اطلاع و آگاهی لازم از مباحث دینی ندارند و شاید حقیقت دین به صورت شفاف و روشن، کمتر به آن ها منتقل شده ، ممکن است تحت تاثیر فضای رسانه ای قرار بگیرند.

وی افزود: از این حیث بنده معتقدم که امروز مسئولیت مبلغین در ارتباط با نسل جوان یک مسئولیت مضاعف است به ویژه در ایام دهه اول ماه محرم که فرصت خوبی است تا به برکت نهضت فرهنگی دستگاه سیدالشهدا(ع) به هدایت جامعه بپردازیم.

وی در خاتمه گفت: حقیقت امر آن است که همه مفاهیم عالی دین در مکتب عاشورا متجلی شده و این حادثه عظیم چنین جایگاهی دارد، لذا اگر از ابعاد چند وجهی عاشورا غافل شویم دچار خسران بزرگی شده ایم و از آن سو اگر از این فرصت بی نظیر نهایت استفاده را ببریم در مواجهه با جنگ تمام عیار فرهنگی دشمن، پیروز و سربلند خواهیم بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha