جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه اگر از مجالس وعظ و روضه درس نگیریم، برای ما بی‌فایده یا کم‌فایده خواهد بود، تأکید کرد:باید بررسی کنیم چه وظیفه‌ای در رابطه با حادثه عاشورا داریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، صبح امروز در محفل رزمندگان اسلام اصفهان اظهار کرد: در مجالس اباعبدالله الحسین(ع) باید نسبت به اهل‌بیت(ع) و اهداف نهضت حسینی بصیرت افزایی صورت بگیرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که هر نهضت و انقلابی که در هر جای جهان شکل می‌گیرد دارای ماهیت و عناصری است، گفت: ازجمله مسائل اصلی و مهم هر انقلاب، رهبر آن نهضت است که باید مشخصات برای مردم تبیین شود.

امام جمعه قم، مشخص کردن اهداف، معرفی جبهه مقابل آن، کیفیت شکل‌گیری، دستاوردها و وظیفه افراد نسبت به هر نهضتی را ازجمله دیگر عواملی عنوان کرد که باید نسبت به هر انقلاب برای مردم مشخص و تبیین شود.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان این که باید بررسی کنیم چه وظیفه‌ای در رابطه با حادثه عاشورا داریم، تصریح کرد: آیا در انجام این وظیفه فقط صرف تشکیل و حضور گسترده در مراسم‌ها و محافل اهل‌بیت(ع) کفایت می‌کند، یا اینکه باید با حضور در این مجالس از رفتار و منش اهل‌بیت(ع) درس بگیریم.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه اگر از مجالس وعظ و روضه درس نگیریم، برای ما بی‌فایده یا کم‌فایده خواهد بود، تأکید کرد: برای مجالس اباعبدالله الحسین(ع) باید برنامه‌ریزی‌های دقیق انجام شود تا مورد رضایت خداوند و  اهل‌بیت(ع) قرار بگیرد.

معون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه، حضور در مجالس ذکر اهل‌بیت (ع) را عامل زنده نگاه‌داشتن مکتب عنوان و اظهار کرد: مردم در این‌گونه مجالس باید تفکر کنند چه رابطه‌ای با کربلا و حادثه عظیم آن دارند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آیا صرف گذشت زمان دلیلی بر این می‌شود  که دیگر با نهضت عاشورا ارتباطی نداریم، یا باید رابطه خود را با مکتب عاشورایی حفظ کنیم.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به فرمایشی از امام صادق(ع) «إنّ النّاسَ لَو عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لَاتَّبَعُونا،« گفت: حضرت فرمودند اگر مردم زیبایی‌های کلام ما اهل‌بیت را بشنوند تحت تأثیر قرار می‌گیرند و خودبه‌خود به دنبال مکتب ما راه می‌افتند، لذا مبلغین باید در این مسیر به فعالیت تبلیغی بپردازند.

وی، شخصیت رهبر قیام عاشورا را از عناصر اصلی آن نهضت بیان و تأکید کرد: زمانی که مردم جهان بخواهند در مورد هر انقلاب قضاوت داشته باشند از رهبر آن انقلاب پرسش می‌کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مورد انقلاب اسلامی اظهار کرد: در جامعه اگر نظاره کنیم، امام خمینی(ره) به‌عنوان تابلو و آینه انقلاب و امروز هم امام خامنه‌ای آیینه تمام نمای انقلاب هستند که مردم در جهان چنانچه که بخواهند قضاوتی درباره انقلاب داشته باشند ابتدا به آرا و اندیشه آن دو بزرگوار رجوع می‌کنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری بابیان اینکه اگر می‌خواهیم در رابطه با عاشورا و امام حسین(ع) گامی برداریم، باید آن را بشناسیم، گفت: اگر ابعاد قیام عاشورای حسینی را بشناسیم می‌توانیم عیار انقلاب‌ها را نسبت به آن مشخص کنیم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به تعبیری که پیامبر اکرم (ص) در مورد امام حسین (ع) دارند و ایشان را "مصباح الهدی و سفیتة النجاه" خوانده اند، عنوان کرد: امام حسین(ع) نیز در قیام خود همچون پیامبر به دنبال رهایی و نجات مردم از گمراهی بودند.  امام(ع) تمام تلاش خود را کردند تا افرادی که تحت فرمان امیران دنیاپرست قرارگرفته بودند را به ساحل نجات برسانند.

وی بابیان اینکه امروز رهبر معظم انقلاب ذیل آیه شریفه 52سوره فرقان «فَلا تُطِعِ الكافِرينَ وَجاهِدهُم بِهِ جِهادًا كَبيرًا﴿۵۲﴾» به جهاد کبیر اشاره فرموده‌اند و آن را عدم تبعیت و ایستادگی در برابر دشمن اعلام فرموده‌اند، گفت: امام حسین (ع) جهاد اصغر، اکبر و کبیر را به‌صورت همزمان در قیام کربلا به ما یاد دادند.

۳۱۳/۳۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha