جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از درس‌های مهم عاشورا برای امروز ما این است که از کمی افراد جریان و جبهه حق ترس و وحشت نداشته باشیم و از اینکه امروز ایران در برابر زورگویانی چون آمریکا تنهاست، واهمه‌ای به خود راه نداده و بر سر موضع حق محکم بایستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان،  آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، شب هفتم محرم در حسینیه هیئت نخل حسینی کاشان اظهار کرد: قیام اباعبدالله الحسین (ع) یک جریان است که همچون رودی خروشان در تاریخ جریان دارد.

وی، شعاع پیام عاشورا را برای تمام انسان‌ها دانست و بیان کرد: رسالت پیامبر اکرم (ص) هم برای «ناس» است و تمام انسان‌ها را مخاطب خود قرار می‌دهد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: واقعه عاشورا، رویارویی همیشگی دو جبهه حق و باطل را در طول تاریخ بیان می‌کند و حسین بن علی (ع) استمرار جریان حق است، همان گونه که یزید استمرار جریان باطل است و هنوز هم ادامه دارد و الان هم عده‌ای ثروت را برای قدرت، قدرت را برای حاکمیت و حاکمیت را برای خودکامگی می‌خواهند.

وی در جمع عزاداران حسینی تصریح کرد: هیچ از یک این دو جریان متعلق به گذشته نیست و همیشه در طول تاریخ جریان داشته و خواهد داشت و امروز هم شعار "هیهات مناالذله" و مبارزه برای نجات انسان در حقیقت استمرار قیام عاشورا است.

عضو جامعه مدرسین حوزه، صحنه کربلا را صحنه آزمایش بزرگ توصیف کرد که باعث ریزش‌ها و رویش‌ها شد و مدعیان دروغین را از مدعیان حقیقی جدا کرد و یادآور شد: امروز هم این آزمایش‌ها در ابعاد گوناگون زندگی ما ادامه دارد و باید مواظب باشیم تا در این آزمایش‌های الهی سربلند شویم.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به این سخن معروف پیامبر اکرم (ص) در رابطه با امام حسین (ع) که «حسین منی و انا من حسین» عنوان کرد: این حدیث نورانی تنها به رابطه نسبی دلالت ندارد، چرا که پیامبر (ص) می‌فرمایند من هم از حسین (ع) هستم؛ یعنی اگر قیام و فداکاری حسین نبود اثری از اسلام و نام پیامبر(ص) باقی نمی‌ماند.

وی با بیان روایتی از امام رضا علیه السلام مبنی بر اینکه تمام امامان معصوم کشتی نجات هستند، اما کشتی امام حسین (ع) وسیعتر و سریعتر است، اظهار کرد: حتی در روایات هم به این مسئله اشاره شده امتیازی که امام حسین (ع) دارد، استثنا است و امامان ما به هنگام بیماری کسانی را به عنوان نائب خود برای زیارت امام حسین (ع) می‌فرستادند تا زیر قبه حضرت (ع) برای آنها دعا کنند.

به گفته عضو شورای عالی حوزه های علمیه، امام حسین (ع) و شخصیت‌هایی همچون او در حقیقت دو بار متولد می‌شوند، یک بار که مثل همه مردم از مادر متولد می‌شوند و بار دیگر وقتی است که جامعه از ثمرات وجودی آنها بهره‌مند می‌شوند.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: یکی از درس‌های مهم عاشورا برای امروز ما این است که از کمی افراد جریان و جبهه حق ترس و وحشت نداشته باشیم و از اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران در برابر زورگویانی چون آمریکا و کشورهای اروپایی تنهاست واهمه‌ای به خود راه نداده و بر سر موضع حق خود محکم بایستیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: تطمیع و تهدید دو ابزار مهم سیاستمداران برای همراه کردن دیگران با خود است، اما در طول تاریخ هیچ یک از انبیاء و اولیای الهی در برابر تهدید و تطمیع دشمنان تسلیم نشده‌اند.


انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha