شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دیدار  اعضاء نظام پرستاری استان قم با حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی

حوزه/ حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: پرهیز و سلامت بدن واجب شرعی است؛ اما باید به این نکته توجه داشت که بدن، تنها ابزار و مرکب است و جان ما، راکب این مرکب می باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله جوادی آملی امروز در دیدار با جمعی از اعضای نظام پرستاری استان قم  در محل بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، در سخنانی با بیان ضرورت توجه به سلامت روح و جان در کنار توجه به سلامت جسمی، بیان داشتند:در کنار توجه به سلامت جسم باید به سلامت جان نیز توجه داشت؛ چرا که انسان یک موجود ابدی است و مرگ تنها پلی است که انسان از آن عبور می کند و به ابدیت می رسد.

ایشان ادامه دادند: پرهیز و سلامت بدن واجب شرعی است؛ اما باید به این نکته توجه داشت که بدن، تنها ابزار و مرکب است  و جان ما، راکب این مرکب می باشد.

معظم له سلامت روح انسان را در گرو زدودن شرک از جان دانستند و اظهار داشتند: آن چیزی که بعد از مرگ برای انسان می ماند همین جان ماست؛ لذا برای سلامت آن باید رابطه خود را با آفریدگار خود به درستی برقرار کنیم؛ هم او را بشناسیم و هم تنها او را بشناسیم و این شرک خفیه که در جان بسیاری از مومنان هست را از جان خود برطرف کنیم.

حضرت آیت الله  جوادی آملی اذعان داشتند: توحید است که جامعه را معطر می کند؛ چرا که حقیقت توحید، نفی شرک را همراه خود دارد و منشاء همه اختلافات همین شرک است در نتیجه با توحید و نفی شرک، جامعه به سکون و آرامش خواهید رسید.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود، پرستاری را شغلی مشکل اما نافع خواندند و بیان داشتند: شغل دشوار پرستاری ثواب فراوانی دارد چرا که سلامت مردم در کنار امنیت از بهترین نعمتهای الهی است و پرستاران این نعمت بزرگ الهی را مراقبت و تامین می کنند.

ایشان در توصیه ای خطاب به پرستاران گفتند:پرستاران آموزه ها و آموزش های پزشکی به ویژه در بخش پیشگیری از بیماری ها را بیش از پیش به جامعه منتقل کنند و آموزش دهند و از این حیث نقش معلم گونه در جامعه داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha