پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: با توجه به برنامه ها و اهداف برنامه ریزی شده برنامه و طرح هایی برای توسعه فعالیت های انجمن های علمی حوزه به ویژه انجمن تعلیم و تربیت حوزه داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،آیت الله اعرافی شب 'گذشته در ششمین دوره انتخابات هیئت مدیره و بازرسان انجمن تعلیم و تربیت حوزه علمیه قم که در سالن انجمن های علمی حوزه برگزار شد اظهارداشت: امروز حوزه علمیه با همکاری بخش های مختلف خود به ویژه انجمن ها باید به دنبال نظریه پردازی دینی و گسترش مرزهای دانش اسلامی باشد.

مدیر حوزه های علمیه بیان داشت: در راستای برنامه های کلان و جزئی پژوهشی و تحقیقاتی حوزه های علمیه  چندین  پروژه به صورت آرام در حوزه  کلید خورده و به صورت نظامنامه های حوزه در حال شکل گیری است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه آنچه به این انجمن می تواند مربوط باشد از جمله « نظامنامه کارکردهای روحانیت»، « نظامنامه رشته ای » و « آموزش های مهارتی حوزه» است که انجمن تعلیم و تربیت می تواند نقش بسزایی در این عرصه ها  ایفا کند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه  ادامه داد: در صدد هستیم نسبت به توسعه فعالیت ها انجمن ها برنامه هایی را پیاده سازی کنیم تا از نظر وسعت فعالیت ها، اقداماتی صورت بگیرد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به واقعه عاشورا اظهارداشت: با توجه به اینکه در تاریخ خلقت، وقایع و اتفاقات متعددی رخ داده است،  ولی قصه عاشورا متفاوت تر از همه این وقایع است.

آیت الله اعرافی ادامه داد: اگر کل تاریخ بشر را  پر از فراز و فرودها در نظر بگیریم، واقعه عاشورا در اوج است و اینکه از اول خلقت عاشورا مطرح شد نشان دهنده عظمت این حادثه  تاریخی است.

مدیر حوزه های علمیه  بیان داشت: عاشورا مواجه با کل جهان شرک و کفر بود که با شهادت سیدالشهدا علیه السلام دین اسلام دوباره احیا شد و تا آینده نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام   313/17

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha