جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تظاهرکنندگان اردنی کتب آموزشی را به آتش کشیدند

حوزه/ اتحادیه معلمان، اسلام‌گرایان و والدین دانش آموزان اردنی کاهش محتویات مذهبی در کتب دانش آموزان را تلاشی برای بیگانه‌ کردن نسل آینده با ارزش‌های اسلامی تلقی می‌کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از thenational ، تغییر در کتب آموزشی اردن از جمله کاهش محتویات مذهبی، سبب بروز اختلافات و درگیری‌هایی در این کشور میان اتحادیه معلمان، اسلام‌گرایان و والدین دانش آموزان شده است، به طوری که آنان این اقدامات را تلاشی برای بیگانه کردن فرزندانشان با فرهنگ و ارزش‌های اسلامی می‌دانند. در همین راستا تظاهرکنندگان اردنی با آتش زدن کتاب‌های آموزشی، اعلام مخالفت در شبکه‌های اجتماعی و برگزاری راهپیمایی‌ها، خواستار استعفای وزیر آموزش و پرورش این کشور شدند.

این تغییرات انجام شده در کتاب‌های مدارس اردن برای نخستین بار در یک دهه گذشته، توسط وزارت آموزش و پرورش اردن انجام شده‌ است و کتب آموزشی که از ماه سپتامبر به دست دانش آموزان رسیده شامل تصاویر زنان بی‌حجاب، کاهش دروس قرآنی و اسلامی می‌باشد.

محمد تنابت وزیر آموزش و پرورش اردن با بیان اینکه هدف آنان از کاهش دروس اسلامی، مبارزه با افراط‌گرایی بوده است، گفت: هدف ما تمرکز روی ارزش‌های ملی، اعتدال و ارزش‌های اسلامی بوده است.

با این حال اتحادیه معلمان اردن با محکوم کردن تغییرات جدید، این عمل دولت اردن را توطئه‌ای علیه ارزش‌های اسلامی و ایجاد اختلاف و ترویج عادی سازی روابط با اسرائیل دانست.

احمد حاجیه سخنگوی اتحادیه دانش آموزان در این باره گفت: تعداد کل آیات قرآن در کتاب‌ها از 261 به 44 آیه رسیده است. قدرت‌های پنهانی در کار هستند تا نسل آینده ما در برابر فرهنگ‌ها و دشمنان زانو بزنند.

جبهه عمل اسلامی نیز با محکوم کردن این تغییرات گفت: ما معتقدیم که حذف متون مذهبی و احادیث و تغییر چهره زنان مسلمان در کتب درسی به وضوح مذهب و فرهنگ اسلامی را هدف قرار داده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha