شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مرکز اسلامی آمریکا

حوزه/ مرکز اسلامی آمریکا در شهر دیربورن واقع در ایالت شیکاگو با همکاری مرکز پروژه اکسس، اقدام به راه اندازی کمپین بیداری خشونت خانوادگی کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از arabamericannews.com، مرکز اسلامی آمریکا در شهر دیربورن واقع در ایالت شیکاگو با همکاری مرکز پروژه جلوگیری از خشونت خانوادگی اکسس، اقدام به راه اندازی کمپین بیداری خشونت خانوادگی کرده است.

مروت قدور رئیس زنان این کمپین می‌گوید: هدف ما ایجاد محیط خانوادگی سالم برای زنان مسلمان است. زمانی که قربانیان خشونت‌های خانوادگی به ما در مسجد مراجعه می‌کنند، ما با اعضای کمپین و اکسس تماس برقرار می کنیم و از آنان کمک می‌خواهیم، زیرا معتقدیم مسجد می‌تواند نقش موثری در این زمینه داشته باشند.

جیم صافی الدین رئیس مرکز اسلامی آمریکا نیز می‌گوید: با آگاهی رسانی در زمینه قباحت خشونت خانوادگی و گفتگو می‌توان اطمینان حاصل کرد که اقدامات بیشتری در این زمینه صورت می‌گیرد.

شیخ ابراهیم کازرونی امام جماعت این مرکز نیز در خطبه نماز روز جمعه به زبان‌های عربی و انگلیسی درباره اهمیت مبارزه با خشونت‌های خانگی صحبت کرده و گفت: طبق آمارهای جرایم خشونت‌آمیز در سال‌های 2015 تا 2016 در آمریکا، از میان 176 قربانی جرایم، 160 نفر متعلق به قربانیان خشونت‌های خانگی بوده‌اند.

قداست بنیان خانواده در اسلام

کازرونی در ادامه گفت: هیچ موفقیتی در این زمینه به دست نمی‌آید مگر اینکه کل جامعه بپذیرد که این مشکل وجود دارد. اگر بخواهیم این مسئله را منکر شده و نادیده بگیریم، یا اینکه سرپوش بگذاریم، هیچ موسسه‌ای قادر به ایجاد تغییر نخواهد بود. بنیان خانواده در اسلام یک بنیان مقدس می‌باشد و برقراری عدالت در چارچوب خانواده می‌تواند در آینده منجر به ایجاد جامعه‌ای با ساختارهای اخلاقی درست شود.

قاضی سم سلامی نیز اعلام کرد که خشونت خانوادگی در آمریکا، در سال‌های اخیر افزایش نسبی نشان داده و باید به این مسئله پرداخته شود.

سلامی در ادامه گفت: افزایش خشونت خانودگی در تمامی قومیت‌ها و نژادها دیده می‌شود و خشونت خانوادگی در خانواده‌های اعراب آمریکایی نسبت به دیگر مردم افزایشی نشان نمی‌دهد و همه مردم در معرض این خطر قرار دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha