جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ناکامی یک آمریکایی در حمله خونین به مسجد کالیفرنیا

حوزه/ یک آمریکایی اهل کالیفرنیای جنوبی که سلاح‌های سنگین زیادی جمع آوری کرده و قصد حمله و کشتار مسلمانان را داشت، توسط پلیس لوس آنجلس دستگیر شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از patch.com، یک مرد آمریکایی اهل کالیفرنیای جنوبی که قصد انجام حمله تروریستی و کشتار خونین مسلمانان با سلاح‌های سنگین را داشت و تهدید به کشتن مسلمانان محلی کرده بود، بازداشت شد.

مارک فجین 40 ساله، پس از اینکه چندین بار پیام‌های تلفنی تهدیدآمیز برای مسلمانان مرکز اسلامی در جنوب کالیفرنیا گذاشت، سرانجام روز 19 اکتبر توسط پلیس لوس آنجلس دستگیر شد.

نیروهای پلیس هنگام دستگیری این فرد، مجموعه گسترده‌ای از تفنگ‌ها و سلاح‌های پرقدرت و مقدار زیادی فشنگ در خانه او پیدا کردند، اما مشخص نشده که آیا اسلحه‌ها ثبت شده هستند یا خیر.

به گفته فرمانده هوراس فرانک از پلیس لوس آنجلس، فجین 2 تماس تلفنی تهدیدآمیز در 19 و 20 سپتامبر انجام داده است و در این تماس‌ها اعضای مسجد را تهدید به مرگ کرده است.

عمر ریسی سخنگوی مرکز اسلامی جنوب کالیفرنیا در این باره گفت: تصاویر منتشر شده از اسلحه‌ها او را به یاد حوادث خونبار کشتار دسته جمعی انداخته است. او با داشتن این سلاح‌ها به راحتی می‌توانست به مرکز اسلامی وارد شده و اعضای مرکز را قتل عام کند. ما نگران همین مسئله بودیم و به همین دلیل اقدامات امنیتی را زیاد کردیم.

ریسی در ادامه گفت: نمازگزاران ما از شنیدن این حادثه بسیار نگران و وحشت‌زده شده‌اند، هرچند چنین تهدیدهایی برای ما جدید نیستند. متاسفانه در فضای سیاسی کنونی جامعه آمریکا، نفرت ورزیدن به امری عادی تبدیل شده است.

اسلام‌هراسی و جرایم نفرت محور علیه مسلمانان در ایالات متحده آمریکا افزایش یافته‌اند. اوایل ماه اخیر نیز 3 مرد آمریکایی عضو گروه «صلیبیون» که قصد داشتند یک مرکز اسلامی آمریکایی-سومالیایی را بمب‌گذاری کنند، دستگیر شدند.

مقامات آمریکایی گفتند که این افراد با شبه نظامیان دیگر که افکار ضدمهاجران و ضداسلامی داشته‌اند در ارتباط بودند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha