جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدیر سفرهای استانی رئیس مرکز خدمات

حوزه/ مدیر سفرهای استانی رئیس مرکز خدمات از سفر رئیس این مرکز به استان گیلان و دیدار با اساتید و طلاب این استان در هفته جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حامد نیکزادیان گفت: در سال جاری که از سوی رئیس مرکز خدمات به‌ عنوان سال «آینده‌نگری، ارتقای هدفمندی خدمات و اقدام و عمل» نام‌گذاری شده است، رئیس مرکز خدمات و هیئت همراه در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، 10 و 11 آبان ماه به استان گیلان سفر خواهند کرد.

سفر به استان گیلان یازدهمین گام از سفرهای استانی حجت الاسلام و المسلمین سید حسن ربانی  رئیس مرکز خدمات است و از مهم‌ترین اهداف این سفرها می‌توان به زمینه‌سازی برای ایجاد یک حرکت علمی و فرهنگی در حوزه‌های علمیه اشاره کرد.

به همین منظور مدیران و مسئولین ستادی مرکز خدمات در قالب گروه‌هایی به‌ تمامی مدارس علمیه استان سفر می‌کنند و ضمن دیدار با مدیران، اساتید و طلاب، از ممتازین تحصیلی این مدارس تجلیل به عمل می‌آورند.

به گفته آقای نیکزادیان استان گیلان دارای 24 مدرسه علمیه است و مدیران مرکز خدمات در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در قالب شش گروه به 13 شهر حوزوی استان عزیمت خواهند کرد و از اساتید، ممتازین تحصیلی و حافظین قرآن کریم این مدارس تجلیل می‌کنند.

مشاور رئیس مرکز خدمات در امور استان ها با بیان اینکه معرفی جامع و کامل از مأموریت و شرح وظایف مرکز خدمات یکی از اهداف مهم این سفرها است، گفت: به همین منظور گروه‌های اعزامی گزارشی از فعالیت‌ها و خدمات جدید این مرکز و همچنین نحوه آگاهی از این خدمات ارائه می‌کنند و سپس بروشورهایی که حاوی خلاصه‌ای از فعالیت‌های مرکز است بین طلاب توزیع می‌شود.

یکی از برنامه‌های این گروه‌ها بررسی نیازها و مشکلات طلاب استان از نزدیک است و پس از شنیدن سؤالات و درخواست‌ها، در پایان سفر در جلسه ای گزارش این دیدارها به رئیس مرکز خدمات ارائه شده و تصمیمات لازم در همین جلسه اتخاذ می‌شود.

شناسایی و استفاده از ظرفیت‌ها و منابع استانی و هویت بخشی، تقویت و ارتقا مراکز استانی در بین دستگاه‌های حوزوی، حاکمیتی و دولتی از دیگر اهداف این سفرها است و به همین منظور دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار، مدیران مراکز حوزوی و مسئولین ادارات و مؤسسات دولتی مرتبط با مرکز، ازجمله برنامه‌های رئیس مرکز خدمات در این سفرها است.

رئیس مرکز خدمات با حضور در استان گیلان، در روز سه‌شنبه یازدهم آبان ماه پس از زیارت گلزار شهدای استان با نماینده ولی‌فقیه و استاندار دیدار خواهد کرد.

دیدار با شخصیت‌ها و علمای برجسته در استان و اساتید، مدیران و معاونین مدارس علمیه و مدیران، مسئولین و روسای ادارات که با مرکز خدمات تعامل و همکاری دارند از دیگر برنامه‌های رئیس مرکز خدمات در این روز است.

استان گیلان 3 هزار و 300 طلبه تحت پوشش اعم از برادر، خواهر، شیعه و سنی دارد که در 24 مدرسه علمیه به تحصیل علوم دینی می‌پردازند. از این مدارس 15 مدرسه مربوط به برادران و 9 مدرسه مربوط به خواهران است که تمامی این مدارس توسط نمایندگان رئیس مرکز خدمات مورد بازدید قرار می‌گیرند.

ارتباط نزدیک و عاطفی با جامعه هدف و گفتگو صمیمانه، اطلاع یافتن از نحوه خدمت رسانی در استان‌ها از جهت کمی و کیفی و بررسی نیازها و مشکلات حوزویان با شنیدن نقطه نظرات، پیشنهاد‌ها و انتقادات، ارزیابی وضعیت مرکز خدمات در تعاملات و ارتباطات با مراکز و ادارات حوزوی و دولتی استان، حضور مدیران ارشد ستادی در صف و درک متقابل از فعالیت‌ها با توجه به محدودیت‌های استانی، کسب و تبادل تجربیات موفق استانی به استان‌های دیگر و هویت بخشی، تقویت و ارتقا مراکز استانی در بین دستگاه‌های حوزوی، حاکمیتی و دولتی از جمعه اهداف سفرهای استانی رئیس مرکز خدمات و هیئت همراه است.

امسال سومین سالی است که سفرهای استانی برگزار می‌شود و در دو سال گذشته رئیس مرکز خدمات با سفر به استان‌های آذربایجان، کرمان، خوزستان، ایلام، سمنان، چهارمحال بختیاری، خراسان جنوبی، فارس و بوشهر و شهرستان کاشان با حوزویان این استان‌ها دیدار و مشکلات حوزویان این استان‌ها را از نزدیک مورد بررسی قرار داده است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha