چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حسین انتظامی

حوزه/ معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جزئیات بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات را اعلام کرد و گفت: در نمایشگاه امسال، بیش از ۸۰۰ رسانه در عرصه های مختلف، توانمندی‌های خود را عرضه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حسین انتظامی، پیش از ظهر امروز (10 آبان) در نشست خبری بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، اظهار داشت: بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات با شعار «شفافیت ، صداقت»، روز جمعه 14 آبان ماه در محل مصلی تهران آغاز بکار خواهد کرد و روز پایانی آن نیز جمعه بعد از آن 21 آبان ماه خواهد بود.

وی با بیان این که بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات در طول روزهای برگزاری از ساعت 9 صبح الی 20:30 پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود، خاطرنشان کرد: اگرچه روز جمعه این نمایشگاه آغاز بکار خواهد کرد، اما افتتاحیه رسمی آن روز شنبه 15 آبان ماه برگزار خواهد شد.

رئیس بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها خاطرنشان کرد: در نمایشگاه امسال، بیش از 800 رسانه در زمینه های مختلف کاری، حضور داشته و خدمات و توانمندی های شان را به بازدیدکنندگان معرفی خواهند کرد.

وی با بیان این که بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات نسبت به نمایشگاه های سال قبل، فضای پر نشاط‌ تری خواهد داشت، گفت: افزایش 30 درصدی استقبال رسانه‌ها برای حضور در نمایشگاه بیست و دوم مطبوعات، نشان از نشاط بیشتر آن دارد.

انتظامی با بیان این که نمایشگاه مطبوعات بهترین فرصت ارزیابی رسانه‌ها در جهت توسعه و تعمیق تعاملات است، گفت: در طول برگزاری بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات، نشست‌های حرفه‌ای تدارک دیده شده که بخش عمده آن را خود خبرگزاری‌ها برپا می‌کنند؛ همچنین بولتن روزانه نمایشگاه نیز، هر روز توسط یکی از روزنامه ها منتشر خواهد شد.

وی افزود: همچنین میزگرد‌ها و کارگاه‌های تخصصی هم در ساعات مشخصی برگزار خواهد شد و هر روز یک مهمان خارجی در رابطه با انتقال تجربیات خود در حوزه رسانه، سخنرانی خواهد داشت.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: یکی از برنامه های جانبی بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات نیز، رونمایی از کتاب‌های «حقوق جهانی ارتباطات» دکتر معتمد نژاد خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و برای چهارمین سال متوالی، در مراسم اختتامیه، از 5 رسانه برتر که به زبان و ادبیات فارسی توجه داشته اند، تقدیر خواهد شد که این موضوع بر اساس شاخص های ذکر شده در تفاهم نامه معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد با فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی لحاظ خواهد شد.

انتظامی در ادامه سخنان خود یادآور شد: همانند سال های گذشته، نظام نامه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات بر روی سایت نمایشگاه قرار داده شده و بر اساس همین معیارهای تعیین شده، در مراسم اختتامیه رسانه ها و غرفه های برتر به تشخیص داوران معرفی خواهند شد و علاوه بر آن در سال های آینده نیز از تخفیفات و امتیازات ویژه ای برای حضور در نمایشگاه مطبوعات برخوردار خواهند بود.

وی با بیان این که در مجموع 5 رسانه به عنوان رسانه های برتر معرفی و مراسم تقدیر از آنان در روز اختتامیه بیست و دومین نمایشگها مطبوعات انجام خواهد شد، گفت: از میان هر کدام از  بخش های روزنامه‌ها، روزنامه‌های ورزشی، روزنامه‌های استانی و منطقه‌ای، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های تحلیلی، یک رسانه به عنوان رسانه برتر معرفی و مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات، حدود 620 غرفه در بخش های مختلف فرهنگی، مؤسسات اطلاع رسانی، دین و اندیشه، روزنامه ها، خبرگزاری ها، فیلم، و ... وجود خواهد داشت، گفت: روال ثبت نام امسال، برای حضور در نمایشگاه به صورت الکترونیکی صورت گرفت به نحوی که بعد از پیش ثبت نام، ثبت نام ابتدایی و ثبت نام نهایی، در نهایت جانمایی هم به صورت الکترونیکی صورت گرفت.

وی با اشاره به تنوع غرفه های بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات، گفت: در بخش رسانه‌های حوزه دین و اندیشه ۲۳ غرفه، در بخش خانواده 79 غرفه، در بخش رسانه های فرهنگی و هنری ۸۶ غرفه و ... پیش بینی شده است.

انتظامی خاطرنشان کرد: سیاست گذاری سه ساله نمایشگاه مطبوعات با محوریت دین و اندیشه انجام گرفت، چرا که الگو سازی‌های مناسب دینی و مذهبی مزایای متعددی داشت و با توجه به آخرین سال برگزاری نمایشگاه در دولت یازدهم خواهد، ظرفیت آن فراهم شد.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به برگزاری نمایشگاه کتاب در شهرآفتاب انتظار می رفت که نمایشگاه مطبوعات نیز در این مکان برگزار شد، در خصوص در نظر گرفتن مصلی تهران برای برگزاری بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات، گفت: این تصمیم توسط خود رسانه ها انجام شدف چرا که معتقدیم خود آنان باید در این مورد تصمیم می گرفتند؛ اوایل تابستان این موضوع مطرح شد و در نهایت جمع بندی رؤسای تشکل های مطبوعاتی بر این شد که این نمایشگاه در محل مصلی تهران برگزار شود.

۳۱۳/۲۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha