شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی-لرستان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تاکید بر اینکه پژوهش، اساس فعالیت های علمی آموزشی حوزه است، گفت: پژوهش های حوزوی کاربردی تر انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، شامگاه چهارشنبه در جلسه معرفی معاونت های تهذیب، پژوهش، آموزش و تبلیغ حوزه علمیه استان لرستان، در جمع اعضای شورای حوزه استان با اشاره به این که اعضای شورا، مدیریت، اساتید و کادر علمی آموزشی مدارس علمیه استان باید با تلاش مضاعف در جهت تربیت طلابی مهذب و عالم تلاش نمایند، گفت: باید با برنامه ریزی دلسوزانه خدمتگزاران به حوزه، طلاب، مهذب و انقلابی تربیت شوند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه تهذیب مقدمه و لازمه  تحصیل علم بخصوص علوم حوزوی است، تصریح کرد: تهذیب نفس طلاب از اهمیت فراوانی برخوردار است

وی با اشاره به اهمیت پژوهش در حوزه، بر لزوم شتاب بخشی به فعالیت های پژوهشی کاربردی تاکید کرد و ادامه داد: نهادینه کردن فرهنگ پژوهش و تحقیق در حوزه نیازمند ترغیب و تشویق طلاب به فعالیت در این عرصه است که باید در این زمینه اقدامات بنیادی صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تاکید بر اینکه پژوهش، اساس فعالیت های علمی آموزشی حوزه است، افزود:پژوهش پیش نیاز دانش علمی طلاب است و می تواند سرانه علمی حوزه را افزایش دهد.

وی در پایان با اشاره به اینکه برنامه های آموزشی و تبلیغی حوزه باید با هدف ارتقاء و نهادینه کردن فرهنگ دینی در جامعه انجام شود،  تصریح کرد: معاونت های حوزه استان باید با جدیت اهداف حوزه را که تربیت طلاب مهذب، توانمند، مبلغ و پژوهشگر است، دنبال نمایند.

معرفی معاونت های حوزه لرستان

برپایه این گزارش، در این جلسه حجج اسلام فضل الله پیرمحمدی و کامران پنام به ترتیب به عنوان معاونت های تهذیب و پژوهش معرفی شدند.

همچنین حجج اسلام سید محمد باقر موسوی و محمد ولی پور در سمت معاونت های آموزش و تبلیغ حوزه علمیه استان لرستان ابقاء شدند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha