جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله ابوالحسن مهدوی

آیت الله مهدوی خاطرنشان کرد: همه اموری که یک انسان برای طی مراحل کمال به آنها نیاز دارد در حوزه های علمیه یافت می شود و این طلب می کند که طلاب با جدیت و برنامه ریزی به این امور توجه و به آنها عمل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، امام جمعه موقت اصفهان شب گذشته در درس اخلاق طلاب حوزه علمیه همدان که در مسجد مدرسه آخوند برگزار شد با اشاره به اهمیت توجه به تهذیب نفس، اظهار داشت: طلاب باید برای طی مراحل سلوک، مراتب را یکی پس از دیگری طی کنند.

عضو خبرگان رهبری، توجه به اصول و ارزش های دین را امری مهم و ضروری برای تعالی دانست و گفت: انسان باید برای درک معنویات و سیر به سوی کمال حقیقی تسلط در فهم و ادراک اصول دین داشته باشد.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: انسان هم به امور خوب و پسندیده عادت می کند و هم به امور ناپسند پس ملکه و عادت هم یکی از اموری است که سبب می شود انسان راه کمال را با سرعت بپیماید.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه عمل به احکام الهی که از سوی شارع تعیین شده است، ابراز داشت: سومین مورد از اموری که نیاز است انسان برای تعالی بر آن تسلط داشته باشد و آن را رعایت کند توجه و عمل به احکام الهی است

آیت الله مهدوی، رسالت اصلی طلاب در جامعه را عمل و توجه به پاکی و آراستگی دانست و گفت: هدف اصلی طلاب از حضور در حوزه نباید صرفا دانستن فقه و اصول باشد، بلکه دور کردن صفات ناپسند از امور مهم در زندگی طلبگی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همه اموری که یک انسان برای طی مراحل کمال به آنها نیاز دارد در حوزه های علمیه یافت می شود و این طلب می کند که طلاب با جدیت و برنامه ریزی از ناحیه خود به این امور توجه و به آنها عمل کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha