جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله غروی

حوزه / عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: تخریب مفاهیم و ارزش های دینی در شبکه های مختلف اجتماعی ومجازی هدف دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، آیت الله سید محمد غروی، امروز در جمع طلاب مدارس علمیه امام صادق (ع) و شیخ الاسلام قزوین، به نقش مهم حوزه های علمیه اشاره و گفت:  حوزه های علميه همواره و در طول تاريخ، كانون تربيت عالمان رباني و سربازان روحاني امام زمان (عج) بوده كه به عنوان وارثان پيامبران، در راه اعتلاي دين خدا و گسترش پيام آسماني اسلام كوشيده‌اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: در اين سال ها به بركت خون مطهر شهدا و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی حوزه های علميه، شاهد استقبال پرشور جوانان و توسعه كمي و كيفي بودند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه، بر ارتقاء سطح اخلاق طلاب مدارس علمیه  تاکید و بیان داشت: برای ارتقای سطح اخلاقی حوزه و روحانیت باید برنامه ریزی داشته باشیم و اگر آسیبی وجود دارد باید ترمیم و درمان شود و اگر آسیبی نیست باید به بهینه سازی وضع موجود و نیز پیشگیری از بروز احتمالی آن پرداخت.

استاد حوزه علمیه به تلاش دشمنان نظام جمهوری اسلامی در جهت تضعیف ارزش های اسلامی در جامعه از طریق شبکه های مجازی اظهارداشت: همان گونه که مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند دشمنان به دنبال ایجاد شکاف میان روحانیت و مردم هستند و روحانیت باید بیشتر از گذشته هوشیار باشد.

آیت الله غروی بر افزایش سطح تهذیبی و اخلاقی مدارس علمیه تاکید  وخاطرنشان کرد: عالمی بیشتر و بهتر می تواند تاثیرگذار باشد که از ویژگی های اخلاقی و تهذیبی بالایی برخوردار باشد و البته به لطف الهی در حوزه این گونه است، اما نیاز به تقویت این جایگاه داریم تا در طلاب دیگر تاثیر بیشتری بگذاریم.

وی ادامه داد: از سویی باید یک برنامه ریزی خوبی صورت گیرد تا حوزه نه فقط به دروس تخصصی بلکه دروس فقهی و اصولی نیز با کمیت و کیفیت بهتر توجه ویژه ای نشان دهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به بهره گیری بیشتر طلاب از فرصت های به دست آمده در مدارس علمیه تاکید و بیان داشت: کسی که طالب علم باشد، خداوند همیشه به وی برکت می دهد و طالب علم در حقیقت طالب رحمت است.

آیت الله غروی خاطرنشان کرد:علمی که شما طلاب حوزه علمیه به دنبال آن هستید، قابل مقایسه با علوم دانشگاهی نیست و باید تلاش نمایید که بتوانید از فرصتها نهایت استفاده را ببرید.

وی درس خواندن جدی  و گوش دادن به نصایح اساتید در کلاسها را رمز موفقیت یک طلبه علوم دینی دانست وخاطرنشان کرد: شما طلاب علوم دینی که سربازان حضرت ولی عصر (عج) هستید تلاش نمایید تا در مرحله اول خوب درس خوانده و بتوانید با قرآن انس بیشتری داشته باشید.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha