چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مجتبی ملکی - آموزش و پرورش

مشاور وزير آموزش و پرورش گفت: بالغ بر ۴۳ درصد از راهکارهای سند تحول آموزش و پرورش، ظرفیت تعامل و همکاری با حوزه های علمیه را دارد که باید در میدان عمل شاهد اجرای آن باشیم.

به گزارش خبرگزاري «حوزه»از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ملکی امروز در دهمین نشست آموزشی-ترویجی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش که در سالن همایش های حرم مطهر رضوي برگزار شد، با بيان اينكه در سند تحول بنیادین راهکارهای گوناگونی به صراحت بر استفاده از ظرفیت های حوزه های علمیه در فرآیند تعلیم و تربیت کشور تأکید کرده است، اظهار كرد: بالغ بر 43 درصد از راه کارهای سند تحول، ظرفیت تعامل و همکاری با حوزه های علمیه را دارد که باید در میدان عمل شاهد اجرای آن باشیم.

وی از رشد و بلوغ همکاری حوزه و آموزش و پرورش و رسيدن به مرحله چگونگي همكاري ها گفت و يادآور شد: «نقشه جامع علمی کشور»، «سیاست های کلی نظام آموزش و پرورش»، «اساسنامه دانشگاه فرهنگیان» و «سند تحول بنیادین» به عنوان شاه بیت اسناد بالادستی بر تعامل میان حوزه و آموزش و پرورش تأکید دارد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان این مطلب که بر اساس سند تحول بنیادین، توافق نامه همکاری میان حوزه های علمیه و آموزش و پرورش به تصویب رسیده است، اظهار داشت: امروز شاهد تأثیر و بروز این همکاری در بهره مندی هزاران مدرسه و صدها هزار دانش آموز از خدمات تبلیغی، مشاوره ای و تربیتی روحانیون در سراسر کشور هستیم.

وي ابراز كرد: میوه و ثمره شیرین این همکاری به طور قطع در علاقمندی دانش آموزان و پایداری و وفاداری آنان به ارزش های اسلامی نمایان خواهد شد.

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، خاطرنشان ساخت: آموزش و پروش جامعه گسترده ای بالغ بر 40 میلیون نفر در اختیار دارد که فرصتی طلایی برای حوزه های علمیه است تا بتواند از این فضا و ظرفیت استفاده کرده و خود را براي خدمت رساني كند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی، تبیین برنامه ها، مرور فعالیت های جاری و آینده، تبادل تجربه و نظر پیرامون چگونگی انجام فعالیت های مشترک میان حوزه های علمیه و آموزش و پرورش و ... از جمله اهداف این نشست عنوان و تصریح کرد: پرهیز از ورود به حوزه اجرا و موازی کاری و تداخل در امور، از مباحثی است که دبیرخانه ستاد همکاری ها بر آن دقت دارد.

وی با اشاره به اولویت های در دستور کار دبیرخانه ستاد همکاری ها، بیان داشت: انجام فعالیت ها از مجرای تشکیلات موجود، تکیه و تأکید بر منابع پایدار آموزش و پرورش، تلاش رفع موانع و مشکلات در استان ها و ... بخشی از اولویت هایی بوده که در ستاد به دنبال آن بوده ایم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات موجود، اظهار داشت: «تدوین، تصویب و ابلاغ برنامه های سالانه»، «ایجاد مسیر ورود مبلغ وظیفه و طلاب مشمول به مدارس آموزش و پرورش»، «پیگیری تصمیم ماده واحده مربوط به طرح امین»، «تلاش به منظور افرایش کمی و ارتقاء کیفی طرح امین»، «مشارکت در استمرار طرح روشنا در مدارس درخشان»، «پیگیری و تمهید برنامه توانمندسازی طلاب شاغل در آموزش و پرورش»، و ... از جمله اقدامات بوده است.

دبیر ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش یادآور شد: امروز شاهد آن هستیم که اجرای طرح امین در مقایسه با سال 1391 در مدارس آموزش و پرورش 20 برابر بیشتر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی ابراز داشت: تثبیت جایگاه ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش از جمله کارهایی بوده که به دنبال آن بوده تا دستخوش تغییرات کلان نگردد که در این راستا مصوبه ای با عنایت شورای عالی حوزه های علمیه، تحت عنوان تأسیس دفتر همکاری ها تصویب و مورد تأیید قرار گرفته و در شورای حوزوی و شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز به تصویب رسید و قرار بود در آخرین جلسه این شورا مطرح شود که با جابجایی وزیر به تأخیر افتاد و امیدواریم در جلسه بعد انجام شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha