جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست مشترک ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش و مسئولین مدرسه مشکات

حوزه/ در سال گذشته افزایش خوبی برای استفاده از مبلغین در مدارس طرح امین داشته ایم و نزدیک به۲ هزار مدرسه تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند و روحانی مستقر در آنها حضور داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ملکی در نشست مشترک ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش و مسئولین مدرسه مشکات با بیان اینکه بهترین مکان برای سرمایه گذاری، مدارس آموزش و پرورش است، گفت: در حال حاضر13  میلیون دانش آموز و یک میلیون معلم در مدارس وجود دارد و این ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری است

مسئول ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با بیان اینکه باید حوزه برای این سرمایه فکر و برنامه ریزی درستی انجام دهد تا بتواند از این ظرفیت به درستی بهره ببرد عنوان کرد: حقیقتا نتوانستیم از این ظرفیت به خوبی بهره ببریم.

 وی با بیان این که در سال91 مبلغین  در ۵۰ مدرسه در قالب طرح امین در کشور فعالیت داشتند، ابراز داشت: در سال گذشته افزایش خوبی  برای استفاده از مبلغین در مدارس طرح امین داشته ایم و نزدیک به2 هزار مدرسه تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند و روحانی مستقر در آنها حضور داشت.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی  عنوان کرد:  همچنین در سال گذشته رقم خوبی برای همکاری حوزه و آموزش پرورش در قالب کمیته همکاری اختصاص پیدا کرده بود و این نشان از این حقیقت است که آموزش و پرورش آماده همکاری با حوزه برای حضورمبلغین است.

 مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه استان زنجان یکی از استان های آماده همکاری برای استفاده از مبلغین در قالب طرح امین در مدارس است، افزود: طرح امین، روشنا (پرورش استعداد درخشان)،طرح بینات و طرح دوره خدمت ضرورت روحانیون از جمله طرح های درحال اجرا در آموزش و پرورش است.

 وی عنوان کرد: باید کاری کرد قالب ورودی حوزه از استعدادهای درخشان باشد و برای تحقق این امر در حال برنامه ریزی هستیم تا بتوانیم جوانان با استعداد را شناسایی کنیم.

دبیرستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش افزود: بحث مدرسه داری و مدارس علوم  و معارف اسلامی از طرح های است  که می شود در حوزه به اجرا در آورد.

 وی با بیان اینکه طرح دیگر مدارس صدرا است و مشکلات زیادی مدارس معارف و صدرا دارند گفت: باید کاری کرد تا با همکاری حوزه و آموزش و پرورش مشکلات این نوع مدارس کم شود؛ برای از بین بردن مشکلات باید اساس نامه این نوع مدارس را دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش بررسی شود.

مشاور وزیر با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی برای مدارس معارف سرمایه گذاری کرده گفت: هرچه فعالیت ها تخصصی ترشود، نتیجه بهتری نصیب نظام خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی اظهار داشت: امسال وزارتخانه به استانها بخش نامه کرده بود که دو مدرسه علوم و معارف اسلامی راه اندازی شود، این نشان از حمایت آموزش و پرورش می دهد و این امر می طلبد حوزه با تمام ظرفیت وارد میدان شود و اقدام به سرمایه گذاری نماید.

وی با بیان اینکه زمینه برای همکاری از سوی آموزش و پرورش بسیار وسیع است و این امر نیازمند توجه بیشتر حوزه است گفت: در حال حاضر بستر برای همکاری با آموزش و  پرورش  فراهم است و این  فرصت خوبی برای بهره برداری از ظرفیت مدارس آموزش و پرورش می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha