چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام غزالی

حوزه/مسئول واحد قرآن و تهذیب حوزه علمیه اصفهان گفت: طرح هادیان اخلاق در حال حاضر در ۳۸ مدرسه علمیه استان اصفهان با بیش از ۸۵ استاد در ترم جاری با هدف ارتباط صمیمی و پدرانه بین اساتید اخلاق و طلاب در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از  اصفهان، حجت الاسلام حسن غزالی امروز در نشست  هم اندیشی   معاونت تهذیب و تبلیغ  مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان با مسئولین فرهنگی  مدارس علمیه استان، اظهار کرد:در حال حاضر به لطف الهی بحث کربلای حسینی و اربعین و اعزام مبلغین  به همایش بزرگ معنوی قوت گرفته است و برنامه ریزی برای هرچه باشکوه تر برگزاری این همایش با حضور روحانوین  در حال انجام است.
وی با بیان اینکه پیشنهاد می دهیم  حوزه علمیه اصفهان  برای اربعین حسینی یک آیین نامه ای خاص  تدوین کند  و برای تهیه امکانات و اسکان روحانیون و مبلغین  در همایش عظیم حسینی  ورود کند، تصریح کرد:  البته حوزه علمیه اصفهان  در این راستا اقدام به راه اندازی یک سامانه برای ثبت نام  مبلغین علاقه مند به حضور در کربلا کرده است. 
حجت الاسلام غزالی تاکید کرد: تمام تلا ش خود را برای فراهم کردن امکانات لازم کردیم، ولی ناکافی است، بسته های فرهنگی خاص که عمدتا کتاب های باارزش و موردنیاز در این سفر است، تهیه شده و در اختیار مبلغین حوزه علمیه اصفهان قرار می گیرد.
وی در ادامه به طرح  هادیان  اخلاقی در حال اجرای مدارس علمیه حوزه علمیه اصفهان اشاره کرد و بر ضرورت تقویت و تداوم آن تاکید و افزود:  در این طرح طلاب مدرسه  به گروه های 20 نفری تقسیم می شوند و هر گروه با یک استاد  اخلاق در ارتباط هستند و اساتید  ضمن سَر زدن به حجرات با مشاوره اخلاقی خود با طلاب ارتباط صمیمی برقرار کرده و سعی در برطرف کردن مشکلات آنها می کنند.
مسئول واحد قرآن و تهذیب حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد:  هدف از اجرای این طرح  طبق سیره مقدس حوزه های علمیه ارتباط صمیمی و پدرانه بین اساتید اخلاق  و طلاب می باشد  و اینکه استاد  به راحتی  در دسترس طلبه قرار داشته باشد و طلبه بتواند به راحتی مشکلات خود  را با وی در میان بگذارد.
وی افزود: طرح هادیان اخلاق حوزه علمیه اصفهان  در حال حاضر در 38 مدرسه  علمیه استان  با بیش از 85 استاد در ترم جاری برگزار شده است و ثمرات و برکات خوبی را داشته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha