پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مومنی

حوزه / در اجرای برنامه های فرهنگی در مدارس علمیه، مسئولین باید توجه داشته باشند که این برنامه ها متناسب با نیاز طلاب بوده و از هرگونه موازی کاری و سلیقه ای عمل کردن پرهیز کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سید حسین مومنی ، امروز در جلسه هم اندیشی با معاونین فرهنگی مدارس علمیه استان اصفهان، اظهار کرد: وجود برخی از آفت ها و آسیب ها در برگزاری برنامه های فرهنگی در مدارس علمیه ، مصمم بر تشکیل پرونده های تربیتی ،فرهنگی برای طلاب استان شدیم.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه های  مختلف فر هنگی  و تربیتی در مدارس علمیه  یک امر ضروری است گفت: ولی باید حتما این برنامه ها هدفمند و سازماندهی شده باشد،وجود برخی از آشفتگی ها در امر برگزاری برنامه های فرهنگی تربیتی یک آسیب است که باید برنامه ریزی صحیحی در این زمینه توسط مسئولین فرهنگی مدارس شود.
حجت الاسلام مومنی تصریح کرد: از انجام کارهای موازی  و تقاطع کاری در امر برنامه های فرهنگی و تربیتی  در سطح مدارس علمیه باید پرهیز شود.
وی در ادامه  بر ضرورت امر اطلاع رسانی به موقع ، مناسب و جامع  از برنامه های تربیتی  مدارس علمیه  در سطح فضای مجازی و رسانه ها تاکید کرد و افزود: امروز لازم است  طلاب  و معاونین فرهنگی  باید در عرصه  خبر اهتمام ویژه ای داشته  و متوجه باشند  که اطلاع رسانی  از عملکردها و مطالب مرتبط با حوزه های علمیه  و ارزش های اسلامی ضروری است.
معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان در تذکری دوباره، یادآور شد:سلیقه ای عمل کردن و قضاوت کردن برنامه ها براساس سلیقه شخصی و موازی کاری مدارس علمیه در برگزاری برنامه های تربیتی و فرهنگی آسیب زا است که با ساماندهی و تشکیل پرونده های تربیتی ،فرهنگی این مشکل برطرف خواهد شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: پرهیز از کارهای متفرقه  و استفاده بهنه از اساتید  متناسب با نیازهای طلاب  و روحانیون  مدارس  باید در برنامه ریزی برنامه های فرهنگی مدنظر قرار گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha