شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی / بجنورد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با تاکید بر اینکه همه باید اربعینی باشیم و اربعینی فکر کنیم، گفت: مراسم پیاده روی میلیونی عاشقان امام حسین(ع) در ایام اربعین، همچون رزمایش بزرگی بوده که وحدت، اقتدار و عظمت مسلمانان را به نمایش می گذارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی، ظهر امروز در جمع شماری از مسئولان استان، اظهار داشت: در ایام اربعین حسینی شاهد حضور خیل عظیم جمعیت و زائران در کربلای معلا بوده که این نشانه عشق و علاقه آنان به سرور و سالار شهیدان است.

وی با تاکید بر اینکه زائران اربعین باید برای تمام مسلمانان جهان الگو باشند، افزود: اربعین یک راهپیمایی جهانی بوده و صِرف زیارت یک فرد مطرح نیست چرا که وقتی جمعیتی میلیونی در یک مکان اجتماع می کنند پیامی جهانی و تاثیری فراگیر دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی بیان داشت: این یک سفر زیارتی است اما زیارتی که باید همراه آن اهداف مقدس امام حسین(ع) و یاران باوفایش در نهضت عاشورا مورد توجه مسلمانان و زائران قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه حرکت میلیونی زائران اربعین حسینی یک حرکت خود جوش و مردمی است، بیان داشت: حماسه تجمع میلیونی زائران اربعین برای زیارت بارگاه مطهر امام حسین(ع) و عتبات عالیات، نماد وحدت ملت های مسلمان است.

امام جمعه بجنورد اضافه کرد: میلیون‌ها نفر از مردم ایران شامل، مردان، زنان، کودکان، پیر و جوان که آرزوی شهادت در سر دارند برای زیارت بارگاه مطهر سرور و سالار شهیدان راهی کربلا شدند تا عشق و ارادت خود به خاندان پیامبر اکرم(ص) را به تمام جهانیان نشان دهند.

وی خاطرنشان کرد: اربعین حسینی یکی از ابزارهای مؤثر برای معرفی اسلام ناب و حقیقی بوده که در طول تاریخ بعد از شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش میراث ماندگار تشیع است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha