پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 400469
۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
حسيني خراساني

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری، اخلاق نیکو را از ارکان مدیریت در هر سطحی دانست که پیامبر (ص) به عنوان الگوی رفتاری و زندگی همگان، بر آن اساس عمل می‌کردند.

به گزارش خبرگزاري «حوزه»از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی صبح امروز در نشست اخلاقی کارکنان مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان اخلاق نیکو را از ارکان مدیریت در هر حوزه و سطحی دانست که پیامبر (ص) به عنوان الگوی رفتاری و زندگی همگان، بر آن اساس عمل می‌کردند.
وی تحقیق درباره استناد هر مطلبی به آیات قرآن و احادیث به ویژه نهج البلاغه را از کارهای با برکت خواند و با بیان اینکه در یک مدیریت نباید بسیاری وجودداشته بلکه می‌بایست براساس شرایط هر فردی، یک کار برای او وجود داشته باشد، اظهار کرد: این امر که یک نفرمسئولیت انجام دو کار را بر عهده بگیرد، نیز خسارت آفرین است.
این محقق حوزوی با تاکید بر اینکه سیاستمداران ومسئولان کشور باید در رابطه با مدیریت اندیشه کنند، گفت:حوزویان نیز باید به عنوان محل رجوع و طبیب دوار مردم، در عرصه اخلاقی با رفتار خود اهتمام ورزند.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی نسبت به دو ویژگی رأفت و رحمت در برخورد با یکدیگر تاکید و خاطرنشان کرد: این امر که مدیر محور شود و زیر مجموعه حرکتی آهنگین و همگون داشته باشند به اخلاق برمی‌گردد.
وی افزود: با وجود اینکه انسان در شرایطی نتواند کار ارباب رجوع را به نتیجه برساند ولی اخلاق و محبت می‌تواند راضی کننده باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha