جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام زمان(عج)

حوزه/ رئيس بنياد مهدي موعود (عج) استان خراسان شمالی تاکید کرد: اشاعه و ترویج فرهنگ مهدویت یکی از اولویت های اصلی فرهنگی و دینی نظام مقدس جمهوری اسلامی است

شیرالله عصمتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی ضمن تاکید بر ترویج و اشاعه فرهنگ مهدویت در جامعه، اظهار داشت: در شرایط فعلی لازم است به مقوله ای با این عظمت که نتیجه تلاش ها و رنج های مردان خداست، بیش از پیش توجه شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ ظهور و مهدویت یک اصل مقدس و حیاتی در زندگی بشر بوده، زیرا این مقوله پاسخگوی نیاز های معنوی انسان در تمام دوران است، افزود: باید بسترهای مناسب و شایسته در راستای تبیین و ترویج آموزه های مهدوی در جامعه فراهم شود.

عصمتی با اشاره به اینکه اشاعه و ترویج فرهنگ مهدویت یکی از اولویت های اصلی فرهنگی و دینی نظام مقدس جمهوری اسلامی است، افزود: فرهنگ مهدویت سرشار از عشق به خدا، ولایت، عدالت، صلح، آرامش و انسان دوستی است که دنیا را به سمت پاکی ها و خوبی ها سوق می دهد.

وی افزود: هدف غایی همه پیامبران، ائمه اطهار(ع) و اوصیای الهی استقرار حکومت مهدوی در جهان است.

رئيس بنياد مهدي موعود (عج) استان خراسان شمالی با تاکید بر اهمیت اصل مهدویت در جامعه اسلامی گفت: آنچه که مقاومت ما در برابر مستکبران و ایستادگی در مقابل زیاده خواهی حاکمان زر و زور را برای ملت ما آسان نموده، همین اعتقاد به فرهنگ مهدویت و عاشورا است و اگر این باورها و ارزشها نباشد، این روحیه نیز از بین خواهد رفت.

عصمتی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه در آستانه ماه ربیع الاول قرار داریم، گفت: برگزاری پرشور جشن های ربیع الاول به خاطر اینکه باعث تقویت بنیه های اعتقادی و مذهبی مردم می شود، باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: حضور اقشار مختلف مردم در اين مراسم و برگزار شدن مردمي اين برنامه‌ها از اهميت فراواني برخوردار بوده كه بايد بيش از پیش به آن توجه داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha