جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ابراهيمي

مسئول دفتر فناوري اطلاعات حوزه علميه خراسان از راه اندازی نخستین سامانه هوشمند مشابه یاب براي طلاب اين حوزه خبر داد.

 مهندس ابراهیمی در گفتگو با خبرگزاري «حوزه» در مشهد با اعلام این خبر گفت: سامانه هوشمند مشابه یاب امکان مقایسه فعالیت های پژوهشی طلاب و استادان حوزه علميه خراسان را فراهم مي كند.

مسئول دفتر فناوري اطلاعات حوزه علميه خراسان اضافه كرد: تولید محصول جدید در حوزه علوم اسلامی در راستای جلوگیری از سرقت ادبی مهمترین اهداف راه اندازی سامانه هوشمند مشابه یاب در اين حوزه است.

ابراهيمي با بیان اینکه در صنعت ادبی در دنیا برای کنترل پایان نامه از سامانه های مشابه یاب استفاده می شود، افزود:  این نرم افزار تحت وب، برای استفاده پژوهشگران و جلوگیری از تکرار مطالب پژوهشی و تولیدی و نظارت دقیق تر استادان راهنما و ارزیاب در این حوزه کهن و انقلابی طراحی و راه اندازی شده است.

وی بيان کرد: این سیستم هوشمند با استفاده از فناوری هوش مصنوعی نوشته شده و 10هزار منبع پایان نامه حوزه علمیه خراسان و پنج هزار کتاب تالیف شده را شامل مي شود.

مسئول دفتر فناوري اطلاعات حوزه علميه خراسان با اشاره به اینکه از این سامانه در هفته پژوهش رونمایی خواهد شد، اضافه کرد: سامانه يادشده در مرحله نخست به منظور استفاده پژوهشگران در اختیار معاونت هاي آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان قرار مي گيرد و برای استفاده پژوهشگران با ورود به پرتال طلبگی و ثبت مجوز دسترسی، قابل استفاده خواهد بود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha