جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کتاب تکاپوگر اندیشه‌ ها

حوزه/ کتاب "تکاپوگر اندیشه‌ ها" تحقیق گروه کلام و دین ‌پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اثر دکتر عبدالله نصری برای پنجمین بار تجدید چاپ شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، کتاب یادشده، زندگی، آثار و اندیشه ‌های استاد علامه محمدتقی جعفری را ارائه می دهد.

این کتاب، مجموعه ‌ای از گفت ‌و گوها و مصاحبه‌ های شخصیت ‌های خارجی با استاد است. استاد محمدتقی جعفری(قده) صفات و ویژگی ‌های فراوانی داشت که از او شخصیتی ممتاز ساخته بود. حافظه قوی، وسعت معلومات، استقلال فکری، نقادی اندیشه ‌ها، ارتباط با شخصیت ‌های علمی و فرهنگی، توجه به مقتضیات زمان، ابعاد فقهی و ویژگی ‌های اخلاقی آن مرحوم، همه منحصر به ‌فرد بوده ‌اند. آثار استاد محمدتقی جعفری(ره) همه مشحون از دقت ‌های ناب دینی و عقلانی است و عرصه ‌های گوناگون و گسترده ‌ای را در بر می‌ گیرد.

بحث بنیادین «شناخت» یکی از عناصر مورد توجه استاد در بسیاری از مکتوبات خویش بوده است. اشاره به برخی از ارکان اساسی این بحث و نیز مباحث دیگر علامه جعفری(ره)، آگاهی ‌های عمیق در باب جهان و انسان به دست می ‌دهد.

کارنامه عمر آن استاد گرامی، از روزهای نخست تحصیل در تبریز تا ایام تحصیلات عالی حوزوی در نجف اشرف و رسیدن به مرتبه اجتهاد، و نیز سال ‌های بعد که سراسر به تدریس و تعلیم و تصنیف گذشت، بسی پرشکوه و پر برگ ‌و بار است.

چاپ پنجم کتاب "تکاپوگر اندیشه‌ ها" زندگی، آثار و اندیشه‌ های استاد علامه محمدتقی جعفری اثر دکتر عبدالله نصری، با قيمت 50،000 تومان توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه کتاب می توانند به‌ وبگاه به نشانی؛ سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به نشانی:  http://news.iict.ac.irمراجعه نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha