جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کتاب شیعه در برابر معتزله و اشاعره

حوزه / «شیعه در برابر معتزله و اشاعره» عنوان اثری است که به تازگی از سوی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، این اثر با موضوعاتی همچون کلام، شیعه، فرقه ها، معتزله و اشعریان، توسط هاشم معروف الحسنی، نگاشته شده و سید محمد صادق عارف  کار ترجمه این کتاب را بر عهده داشته است.

کتاب «شیعه در برابر معتزله و اشاعره» ترجمه‌ بخشی از کتاب «تفسیر المیزان» تالیف مرحوم علامه سید محمدحسین طباطبایی تبریزی و بیان اندیشه‌های اجتماعی این عالم، در ذیل آیه‌ی 200 از سوره‌ی آل عمران است که مباحث  مختلفی را شامل می شود.

انسان و اجتماع، انسان و رشد اجتماعی او، توجه ویژه‌ی اسلام به اجتماع، اسلام بین فرد و جامعه، اجرا و استمرار روش اجتماعی اسلام، پایه‌ی تکوین و زندگی اجتماعی اسلام، منطق تعقل و احساس، خواستن اجر از خدا و روی‌گردانی از دیگران، معنی آزادی در اسلام، راه تحول و پیشرفت در جامعه‌ی اسلامی، تضمین سعادت اسلامی، پیشوای اسلامی، حد مرز مملکت اسلامی، اسلام در تمام شئونات اجتماعی و پیروزی دین حق در سراسر جهان از جمله موضوعاتی است که در این کتاب به آن پرداخته شده  است.

کتاب «شیعه در برابر معتزله و اشاعره»  در شمارگان یک هزار نسخه  با قطع وزیری و در 344 صفحه تهیه و تنظیم شده و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

لازم به یادآوری است:  علاقه مندان به تهیه این کتاب می توانند به فروشگاه های بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی و یا به سایت karaketab.com مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha