شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
علامه جعفری

حوزه/ همایش ملی بزرگداشت مقام علمی و معنوی علامه جعفری (ره)، آبان ماه ۹۶ در تبریز برگزار می شود.

حجت الاسلام رحیم شاهدی دبیر علمی همایش ملی علامه جعفری(ره)، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز همایش علامه طباطبایی در سال گذشته در این استان، گفت: همایش ملی «بزرگداشت مقام علمی و معنوی علامه جعفری (ره)» اولین برنامه کلان فرهنگی در زمینه بررسی اندیشه های استاد محمد تقی جعفری است که بصورت مشترک توسط دانشگاه هنر اسلامی تبریز و مرکز مطالعات و پژوهش های علم و دین دانشگاه صنعتی سهند برگزار می شود.

وی با اشاره به تذکرات مقام معظم رهبری در خصوص بررسی اندیشه های چهره های شاخص فرهنگی کشور، ایجاد عرصه تحقیق و تعمق در این زمینه را لازم و ضروری دانست.

حجت الاسلام شاهدی، از برجسته کردن نگاه فلسفه هنر در این همایش و امکان بهره مندی عالمان و هنرمندان از مجموعه آثار ارائه شده در آن خبر داد.

دبیرعلمی همایش ملی علامه جعفری(ره) همچنین با تشریح محورهای اصلی این همایش خاطرنشان کرد:«معرفت شناسی»، «فلسفه هنر»، «علم و دین» و «فلسفه حقوق بشر» چهار محور اصلی این همایش هستند که بیش از بیست دانشگاه، پژوهشگاه، نهاد و بنیاد، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و حوزه های علمیه در برگزاری این همایش، همکاری و همیاری دارند.

وی اخاطرنشان کرد: همزمان با این همایش فراخوان انتخاب پایان نامه ها و رساله های مرتبط با اندیشه های علامه جعفری نیز برگزار خواهد شد.

گفتنی است، همایش ملی بزرگداشت مقام علمی و معنوی علامه جعفری (ره) ۲۴ آبان امسال در تالار مصلی امام خمینی(ره) تبریز برگزار می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha