جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پرونده کیفری علیه سلفی‌های سوئیس به جریان افتاد

حوزه/ در ادامه هجوم پلیس آلمان به مساجد و مراکز سلفی در این کشور، سوئیس نیز پرونده کیفری چندین مظنون مرتبط با گروه‌های تروریستی را پیگیری می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از swissinfo، در پی هجوم پلیس آلمان به مساجد و مراکز سلفی، کشور سوئیس نیز پرونده کیفری علیه چندین مظنون مرتبط با گروه‌های تروریستی در این کشور را به جریان انداخت.

این تحقیقات علیه اعضای یک گروه بسیار افراط‌گرای سلفی به راه افتاده که در کمپینی به نام «دروغ» عضویت داشته و اقدام به توزیع قرآن در خیابان‌های سوئیس می‌کنند.

دفتر دادستان کل سوئیس روز گذشته اعلام کرد در تحقیقاتش با پلیس آلمان همکاری می‌کند. سخنگوی این دفتر در این باره به خبرنگاران گفت: این افراد در سازمان‌های جنایی فعالیت‌ دارند. آن‌ها عملا قوانین فدرال را نقض کرده‌اند زیرا در ارتباط با گروه‌های تروریستی چون داعش و القاعده هستند. ملیت این افراد سوئیسی یا غیره می‌باشد.

در حال حاضر هیچ تحقیقاتی علیه سازمان‌ها یا مراکز سلفی در جریان نیست، زیرا طبق قانون سوئیس، مقامات این کشور اجازه منع فعالیت هیچ سازمانی را ندارند، با این وجود طبق بیانیه دفتر دادستانی سوئیس، این قانون سبب عقب نشینی نیروهای امنیتی از شدت عمل نشده است.

روز سه شنبه، صدها افسر پلیس به 200 مرکز سلفی‌ها در سرتاسر آلمان یورش بردند. توماس دمایزیر وزیر کشور آلمان گفت: یک موسسه با نام «مذهب حقیقی» در آلمان تا کنون 140 نفر را در آلمان برای پیوستن به گروه‌های شبه نظامی عراق و سوریه تشویق کرده‌اند. این سازمان اکنون در آلمان منع فعالیت شده است.

به علاوه در حال حاضر 70 نفر در سوئیس به خاطر فعالیت‌های تروریستی تحت بازجویی قرار گرفته و 3 نفر نیز بازداشت شده‌اند.

گفته می‌شود که در سال‌های اخیر افراط‌گرایان سلفی در کشورهای اروپایی از جمله سوئیس و آلمان نفوذ زیادی پیدا کرده‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha