جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 386560
۱۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
 زن مسلمان سوئیسی به جرم نقض قانون ممنوعیت برقع دستگیر شد

حوزه/ زن محجبه سوئیسی که قصد داشت با پوشیدن برقع مخالفت خود را با قانون ممنوعیت برقع نشان دهد دستگیر شد. یک تاجر فرانسوی نیز اعلام کرده است که به منظور ایجاد آگاهی در جامعه، جریمه تمامی بانوانی را که از این قانون سرباز بزنند پرداخت خواهد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از ecumenicalnews.com، یک زن مسلمان سوئیسی و یک تاجر الجزایری _فرانسوی در نخستین روز اجرای قانون ممنوعیت پوشیدن برقع(پوشیه) در سوئیس، به جرم داشتن پوشیه در شهر ایتالیایی زبان تیسینس دستگیر شدند.

این زن محجبه با پوشیدن برقع قصد داشت مخالفت خود را با این قانون نشان دهد.

طبق قانون مصوبه سال 2013 پوشیدن برقع در مغازه‌ها، رستوران‌ها و ساختمان‌های عمومی ممنوع اعلام شد و مخاطیان این قانون با جریمه‌های 10 هزار فرانک سوئیس، یعنی نزدیک به 10 هزار و 280 دلار روبرو خواهند بود. نورا ایل عضو شورای مرکزی اسلامی سوئیس می‌خواست با پوشیدن حجاب کامل برقع مخالفت خود را با تصویب این قانون ابراز کند که توسط ماموران پلیس این کشور بازداشت شد. نورا ئیل از اهالی زوریخ است که در سال 2002 به دین اسلام گرویده و به جرم پوشیدن حجاب برقع با جریمه 100 تا 10 هزار دلاری روبرو است.

راشد نکاز تاجر فرانسوی الجزایری نیز اعلام کرده است که به منظور ایجاد آگاهی در جامعه، جریمه تمامی بانوانی را که از این قانون سرباز بزنند پرداخت خواهد کرد.

فرانسه، هلند و بلژیک نیز پیشتر قوانین مشابهی را تصویب کرده بودند که در سال 2014 توسط دادگاه اروپایی به تایید رسیدند. این قانون هیچ استثنایی برای توریست‌ها قائل نمی‌شود.

مسلمانان 5 درصد از جمعیت 8.34 میلیونی جمعیت سوئیس را تشکیل داده و 420 هزار نفر هستند.

مرزهای تیسینس با ایتالیا نیز حدود 350 هزار ساکن مسلمان دارد که نزدیک به 4.2 درصد جمعیت سوئیس را تشکیل می‌دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha