جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حمایت دادگاهی در سوئیس از منع اجازه ساخت مهدکودک اسلامی

حوزه/یک دادگاه عالی در سوئیس از تصمیم ایالت زوریخ در ممانعت از راه اندازی مهدکودک اسلامی توسط جامعه اسلامی الهدا حمایت کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از  arabianbusiness، یک دادگاه عالی در سوئیس از تصمیم ایالت زوریخ در امتناع از دادن اجازه به جامعه اسلامی در باز کردن یک مهدکودک اسلامی حمایت کرد و مدعی شد این سازمان واجد شرایط قانونی کامل برای تاسیس چنین مدارسی نیست.

جامعه اسلامی الهدا از سال 2013 تاکنون قصد گشایش مهدکودکی داشته و از مسئولین محلی خواستار دادن مجوز برای راه اندازی این مرکز شده است، اما مقامات محلی از این امر سرباز زده و دادگاه فدرال نیز درخواست آنان را رد کرد.

حکم این دادگاه فدرال، روابط پرتنش میان جامعه مسیحیان سنتی و اقلیت 5 درصدی مسلمانان این کشور را تشدید کرده است.

به علاوه در ماه سپتامبر نیز عده‌ای از نمایندگان پارلمان سوئیس از ممنوعیت زدن پوشیه در این کشور حمایت کردند، اقدامی که به طور گسترده در نظرسنجی‌ها مورد تایید قرار گرفت. پیش از این نیز موضوع دست دادن پسران دانش آموز با معلمان زن، به یکی از مشکلات بحث برانگیز در رابطه با پناهندگان تبدیل شده بود.

گروه جامعه اسلامی پس از حکم دادگاه اعلام کردند مقامات محلی با آن‌ها ناعادلانه و تبعیض آمیز برخورد کرده‌اند و امیدوارند که دادگاه عالی به سرعت و با روندی منصفانه این مسئله را حل و فصل نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha