پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله صافی

حوزه/ امروز، متأسفانه جهان، مواجه با افکار پليد، ضدّ انسانی و رفتار بدتر از حيوانی می‌باشد که انبيای الهی و اسلام عزيز از آن تنفّر دارند. خشونت و ظلم و آدم‌کشی به وسيله گروهی که اسم اسلام را برای خود برگزيده‌اند، با اسلام ناب محمّدی (صلّی‌الله عليه و آله) کاملاً در تعارض و ضدّيت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» همزمان با فرارسیدن ماه ربیع الأول، ماه میلاد پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله، کنفرانس بزرگ «وحدت حول محور پيامبر و اهل بيت علیهم‌السلام» در کشور گینه کوناکری با حضور اندیشمندان اهل سنّت و مسئولان و نمایندگان پارلمان این کشور، و با پیام مرجع عالیقدر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در محل پارلمان این کشور آغاز به کار کرد.

بر اساس این گزارش، متن پیام معظم له بدین شرح است:

بسم اللّه الرحمن الرحیم
قال اللّه الحکيم: «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعاً وَ لَا تَفَرَّقُوا»
السلام عليکم و رحمه الله
اجتماع با شکوه علما و فرهيختگان اسلامی، و اديان آسمانی را در کشور گينه کوناکری در ربيع المولود ماه ولادت با سعادت پيامبر رحمت حضرت ختمی مرتبت محمّد مصطفی (صلّی الله عليه و آله) موجب شادی، و خرسندی همه پيروان واقعی پيامبران می‌باشد.
حقير به عنوان يکی از کوچک‌ترين امّت آخرين فرستاده الهی، افتخار دارم که تبريکات صميمانه خودم را نسبت به تشکيل اين همايش مقدّس که به عنوان وحدت امّت اسلام حول محور پيامبر اکرم و اهل بيت (عليهم‌السلام) نام‌گذاری شده است عرض نموده، و آرزوی توفيق برای همگان از خداوند متعال مسئلت نمايم.
همان‌طور که عزيزان حاضر در اين همايش مستحضر هستند دين مقدّس اسلام برای همه انسان‌ها صلح و رحمت و حيات واقعی و سعادت و خوشبختی، و جهان را عاری از خشونت و ظلم و جنايت و چپاول‌گری می‌خواهد. قرآن کريم، درباره پيامبر بزرگ اسلام می‌فرمايد: «وَ مَا أرسَلنَاکَ إلَّا رَحمَةً لِلعَالَمينَ» و در جای ديگر می‌فرمايد: «وَ إنَّکَ لَعَلی خُلُقٍ عَظيمٍ»، و همچنين خود آن حضرت می‌فرمايند: «بُعِثتُ لأتمّم مَکَارِمَ الأخلاقِ»؛ هدف واقعی ارسال رُسُل، و انزال کتاب‌های آسمانی، تربيت انسان‌ها به بهترين مکارم اخلاق، و عالی‌ترين صفات ارزنده انسانيت می‌باشد. احکام اسلام که مطابق با فطرت سليم است، همه برای رساندن بشريت به کمال، و رشد واقعی می‌باشد، که آن درجه والای انسانيت، و اوج قلّه‌های معنويت و اخلاق است.
امروز، متأسفانه جهان، مواجه با افکار پليد، و ضدّ انسانی، و رفتار بدتر از حيوانی می‌باشد که انبياء الهی و اسلام عزيز از آن تنفّر دارند. خشونت و ظلم و آدم‌کشی به وسيله گروهی که اسم اسلام را برای خود برگزيده‌اند، با اسلام ناب محمّدی (صلّی‌الله عليه و آله) کاملاً در تعارض و ضدّيت است. آنها که پيرو پيامبر عاليقدر اسلام هستند، همه می‌دانند که رفتار غير انسانی اين جانيان وحشی، صد در صد با اسلام مخالف است، و راه حضرات معصومين و اهل بيت (عليهم‌السلام) از آنها جدا می‌باشد. اگر دنيا می‌خواهد در آسايش و آرامش زندگی کند، راهی جز پيروی از منويات پيامبر رحمت، و اهل بيت (عليهم‌السلام) که عِدل قرآن کريم هستند، و پيامبر بارها سفارش به پيروی از آنها را فرموده‌اند، ندارد.
اميدوارم که تشکيل اين کنفرانس‌ها، سبب ايجاد الفت و صميميت، و تبادل افکار و انديشه‌های صحيح بين مسلمانان و پيروان ساير اديان باشد، و آثار و برکات آن برای انسان‌های صلح‌دوست که سعادت و خوشبختی همه جهانيان را می‌خواهند مؤثر باشد، و آخر دعوانا أن الحمدلله رب العالمين.

حوزه علميّه قم- لطف اللّه صافی
ربيع المولود 1438 هـ.ق

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha