جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدرسه علميه نواب

حوزه/ پاسخگویی به شبهات، عرضه محصولات مکتوب و نرم افزاری، معرفی دانش پژوهان برتر مدرسه و نمایش تالیفات و آثار برتر آن ها و برگزاری یک نشست علمی، از جمله فعالیت های مدرسه علمیه نواب در نمایشگاه هفته پژوهش است.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، هفدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی،  با حضور مسئولین و پژوهشگران نهادها، دانشگاه ها و مؤسسات مختلف و با حضور ویژه ادارات و موسسات حوزوی، حوزه علمیه خراسان و برخی از مدارس علمیه، در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد آغاز به کار کرده است. با توجه به گستردگی و اهمیت حضور و فعالیت غرفه های حوزوی در این نمایشگاه، روابط عمومی حوزه علمیه خراسان به معرفی غرفه «مدرسه علمیه عالي نواب» پرداخته و گزارشی کوتاه از محصولات و خدمات این مدرسه ارائه می كند.

مدرسه علمیه عالی نواب به عنوان یکی از مدارس فعال و برجسته حوزه علمیه خراسان، پاسخگویی به شبهات، عرضه محصولات مکتوب و نرم افزاری، معرفی دانش پژوهان برتر مدرسه و نمایش تالیفات و آثار برتر آن ها، برگزاری یک نشست علمی و عرضه نشست ها و همایش های برگزار شده در قالب «دی وی دی» در هفدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری استان در دستور کار دارد. بر اساس این گزارش، مدرسه علمیه عالي نواب گزیده ای از نشست ها و جلساتی که در طول چند سال اخیر برگزار کرده را در قالب لوح های فشرده در معرض دید عموم قرار داده است.

عرضه چکیده مقالات برگزیده طلاب

با توجه به اهمیت پژوهش در حوزه علمیه خراسان و الزام طلاب به ارائه مقالات پژوهشی و پایان نامه در سطوح مختلف تحصیلی، مدارس علمیه خراسان مجموعه ای گرانبها از تحقیقات و پژوهش های دینی را در اختیار دارند که با توجه به این مهم، مدرسه علمیه نواب چکیده برترین مقالات طلاب خود را در این نمایشگاه ارائه کرده است.

همچنين، معرفی طلاب برگزیده و ممتاز مدرسه از دیگر برنامه های این غرفه است که با اهداف انگیزه بخشی به طلاب برنامه ریزی شده است.

پاسخگویی به شبهات کلامی، فقهی و ادبی

مدرسه علمیه عالي نواب با توجه به در اختیار داشتن جمعی از طلاب جوان و فعال در عرصه علوم دینی و برای استفاده از این ظرفیت در جهت ارتقاء بصیرت و بینش دینی عموم مردم و طلاب، برای پاسخگویی به شبهات مختلف در طول مدت نمایشگاه، پذیرای مراجعین خواهد بود.

بر این اساس حجج اسلام علیرضا یعقوبی، محمدهادی عنایتی راد، مهدی رضایی و سید جلال مهدیزاده در غرفه این مدرسه به ارائه مشاوره و پاسخگویی به شبهات کلامی، فقهی و ادبی می پردازند.

ارائه محصولات مکتوب

نمایش تعدادی از کتب تألیفی اساتید، طلاب و فارغ التحصیلان مدرسه، بخشی دیگر از فعالیت های این غرفه است. «بهینه سازی موقوفات؛ رمز ماندگاری» نوشته حجت الاسلام حسن درجی، تعدادی از کتب تألیفی حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن ربانی بیرجندی از جمله «مکاتب فقهی»، «البدایه فی علم الدرایه» و «قواعد فقهی» و کتابی از حجت الاسلام و المسلمین حمید درایتی با عنوان «درسنامه کفایه»، در غرفه مدرسه علمیه نواب به چشم می خورد.

کتاب «خدایی که در این نزدیکی است»، نوشته حجت الاسلام محسن گریوانی پیرامون نحوه آشنا کردن کودکان با مسائل توحیدی و اعتقادی، از دیگر کتب خواندنی موجود در این غرفه است.

مدرسه علمیه نواب علاوه بر موارد یاد شده، نرم افزاری را در معرض دید عموم قرار داده است که امکان آشنایی با واحدهای مختلف مدرسه و فعالیت های آنان را به مخاطب می دهد. همچنین برگزاری نشستی با موضوع «معرفت شناسی از دیدگاه نظریه پردازان غربی»، از دیگر برنامه های مدرسه علمیه نواب در هفدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha