جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید مصطفی حسینی

حوزه/ مدیر مرکز قرآنی اوقاف و امورخیریه کشور بر لزوم توسعه وقف قرآنی در سراسر کشور تصریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حسینی مدیر مرکز قرآنی اوقاف و امورخیریه کشور امشب در همایش یاوران وقف استان قم گفت: وقف در معارف اسلامی به صدقه جاریه معروف است و صدقه نیز عبارتی قرآنی است که به معنی درستی و تصدیق ایمان است.

وی افزود: کسی که اهل صدقه و وقف نیست، ایمان کاملی ندارد؛ وقف خیر جاری است که منافع فردی در وقف لباس منافع عمومی به تن می کند؛ در واقع وقف به معنی دماسنج اجتماعی است.

مدیر مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه تصریح کرد: وقف، یک رفتار شرعی و اجتماعی تکامل یافته است که نشانگر سلامت دینی و اجتماعی است؛ یعنی یک جامعه موحد است که می توان به سمت وقف حرکت کند.

وی گفت: 2 و نیم درصد از موقوفات کشور به موقوفات قرآنی تعلق دارد؛ اکثرا محدود به زمان و مکان است و موجب توسعه فرهنگ قرآنی نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اظهارکرد: در لایحه دولت به مجلس، بودجه قرآنی 50 درصد نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است و در این شرایط موقوفات قرآنی است که می تواند کمک رسان توسعه فرهنگی قرآن باشد.

وی افزود: وقف قرآنی نیازمند ایجاد انگیزه قرآنی است؛ وقف قرآنی نشانه توسعه فرهنگ و موجب توسعه فرهنگ قرآنی است؛ همه جامعه باید نسبت به توسعه فرهنگ وقف قرآنی کوشا باشند.

مدیر مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه تصریح کرد: امروزه مشاهده می کنیم که این سنت حسنه نسبتا رو به افول رفته است؛ امروزه موقوفه ای بیش از هزار سال پیش ایجاد شده است و کماکان باقی است و برای صاحب وقف حسنه و صدقه جاریه ثبت می شود.

وی گفت: نباید اجازه داد که عده ای مردم را نسبت به وقف هراسناک کنند؛ وقف مایه آرامش و توسعه کشور است؛ وقف های مشارکتی از جمله وقف هایی است که می تواند عده بسیاری از مردم را بدون صرف هزینه معتنابهی منتفع کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha