جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علیجان دلدار بیرجند

حوزه/ حجت الاسلام دلدار، مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند با بیان اینکه دشمن تلاش دارد که وحدت میان حوزه و دانشگاه را بین ببرد، یادآور شد: دشمن در تلاش است تا حوزه ودانشگاه را مقابل هم قرار دهد، لذا باید مراقب توطئه ها بود.

حجت الاسلام علیجان دلدار در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با تبریک فرا رسیدن 16 آذر روز دانشجو، اظهار داشت:علوم انسانی در زمینه شناخت راه وهدف قدم بر می دارد وعلوم تجربی در جهت اینکه خدمات به انسان ارائه ‌شود.

وی با بیان اینکه علوم انسانی راه را به انسان نشان می‌دهد، افزود: باید در تمام زندگی انسان برای خود راه و هدفی مشخص داشته باشد و مقصد این راه وهدف رسیدن به کمال و پروردگار یکتاست، هر چند هم که زندگی جاودان باشد، اما همواره باید هدفمان برای رسیدن به خداوند باشد.

مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند ادامه داد: در علوم تجربی، بشر به دنبال این است  که راه بهتر را برود وزندگی سریع تر، او را به هدفش برساند، اما نکته ای که وجود دارد این است که هم در علوم تجربی وهم در علوم انسانی پیشرفت فرایند زندگی انسان است وانسان هرچه به دنبال خوشیهای دنیا باشد، اما بلاخره روزی باید از این دنیا رخت بر بندد.

 حجت الاسلام دلدار با تاکید براینکه همه به دنبال سعادت هستند، افزود: هنگامی زندگی متعالی و زیبا است که راحتی و ارزشهای زندگی در خدمت زندگی ابدی باشد و هنگامی که علم تمامی امکانات را داشته باشد اما تنها برای امیال دنیوی برنامه ریزی شده باشد، گرفتار ناهنجاری ها و مشکلات مختلف خواهد شد.

 وی با اشاره به اینکه اگر علوم انسانی در این دنیا نباشد، دنیا برایمان جهنم می‌شود، بیان داشت: ادیان آسمانی همواره به ما سبک زندگی را آموزش می‌دهند که چگونه زندگی کنیم تا در دنیا وآخرت عاقبت بخیر شویم وهمواره باید بدانیم عاقبت به خیر شدن مهم ترین اصل است که باید به آن توجه شود.

امام جمعه موقت بیرجند تصریح کرد: اگر حوزه  و دانشگاه درکنار یکدیگر و با هم متحد و با همکاری هم پیش بروند، اهدافی ازجمله پیشرفت علوم مختلف، زندگی اخلاق مدارانه و ... محقق می‌شود.

حجت الاسلام دلدار، حوزه و دانشگاه را مکمل یکدیگر دانست و افزود: اگر حوزه و دانشگاه یکدیگر را درک کنند، در زمینه های مختلف موفق خواهیم بود.

مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند در پایان با بیان اینکه دشمن تلاش دارد که وحدت میان حوزه و دانشگاه را بین ببرد، یادآور شد: دشمن در تلاش است تا حوزه ودانشگاه را مقابل هم قرار دهد، لذا باید مراقب توطئه ها بود.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha