شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام زمان(عج)

حوزه/ حجت الاسلام صفری گفت: شناخت امام زمان (عج) در عصر حاضر از مهمترین تکالیفی شیعیان و منتظران آن حضرت است.

حجت الاسلام علی اکبر صفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در خراسان شمالی اظهار داشت: به مناسبت سالروز آغاز امامت امام زمان، حضرت مهدی موعود (عج)، جشن بزرگ ولایت و امامت 19 آذر ماه، بعد از نماز مغرب و عشا در محل حرم مطهر امامزاده حمزه رضا(ع) در شهر زیارت شهرستان شیروان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه براساس برنامه ریزی ها قرار است حجت الاسلام محمد دهشت از خطبای مشهد مقدس در این مراسم سخنرانی کند، افزود: این جشن با حضور عموم مردم، خادمان افتخاری امامزاده حمزه رضا(ع)، زائران و مجاوران برگزار شود.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی ادامه داد: جشن بزرگ امامت  و ولایت به مناسبت آغاز امامت حضرت مهدی موعود (عج) خواهد بود و عموم مردم می‌توانند در این مراسم باشکوه حضور یابند.

وی با بیان اینکه نهم ربیع الاول، سالروز آغاز امامت و ولایت امام زمان(عج) است، گفت: نهم ربیع الاول، نه تنها نخستین روز امامت امام عصر (عج) است، بلکه آغاز دوره ای حیاتی و مهمی در تاریخ شیعه و تمام مسلمان نیز به شمار می رود.

حجت الاسلام صفری اظهار داشت: هشتم ربیع الاول سال ٢٦٠ هـ.ق، امام حسن عسکری (ع) پس از این که نماز صبح را خواندند، بر اثر زهری که هشت روز قبل معتمد به ایشان خورانده بود، به شهادت رسیدند.

وی افزود: این حادثه در شرایطی روی داد که امام یازدهم افزون بر این که مانند پدران خود زمینه را برای غیبت آماده کرده بود، شب پیش از شهادتشان، دور از چشم مأموران خلیفه، نامه های بسیاری به شهرهای شیعه نشین فرستادند.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: خبر شهادت امام در سراسر شهر سامرا پیچید و مردم به احترام این امام همام عزاداری کردند و به سوگ نشستند.

وی با تاکید بر اینکه شناخت امام زمان (عج) در عصر حاضر از مهمترین تکالیفی بوده که بر دوش هر مسلمانی است، خاطرنشان کرد: در این راستا همه مسلمانان باید ابعاد زندگی این امام همام را سرمشق زندگی خود قرار داده و در شناخت سیره آن حضرت بکوشند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha