جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با تاکید بر ضرورت دستیابی به حقیقت دین، تصریح کرد: این که چون پدر مادر ما مسلمان بودند ما هم مانند آنها مسلمان هستیم، اسلام شناسنامه ای است.

حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، اظهار داشت: از ایام رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) باید برای صیقل دادن روح و جان خود استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه باید ایمان خود را عمق ببخشیم، افزود: پیامبر اکرم (ص) موثرترین شخصیتی است که باید زندگیش را مطالعه قرار داد، چرا  که گاهی یک میز و یا یک عنوان، انسان را به سمت غرور کادب می کشاند و خود را گم می کند، اما پیامبر اسلام(ص)،  عالم را در خود گم کرد.

 امام جمعه شهرستان بیرجند ادامه داد: پیامبر(ص) موثرترین شخصیت در طول تاریخ است و باید در تمام مراحل زندگی خود پیامبر را الگوی خود قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی افزود: پیامبر اکرم (ص) ایمان را به عمق جان  افراد برد و این حقیقت با جان ما عجین شد. نبی مکرم اسلام(ص) در بعد تدبیر بالاترین موفقیت را در عالم کسب کرد.

وی بیان داشت: رسول الله(ص) به جامعه روح بخشید. پیامبر(ص) در جهان آیینی نو به پا کرد و ما در سراسر گیتی مانند ایشان کسی سراغ نداریم.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: هر انسانی یک سن معنوی حقیقی دارد که اگر می خواهیم به آن سن برسیم، باید با رسول الله(ص) آشتی کنیم.

وی در پایان با تاکید بر ضرورت دستیابی به حقیقت دین، تصریح کرد: این که چون پدر مادر  ما مسلمان بودند ما هم مانند آنها مسلمان هستیم، اسلام شناسنامه ای است، در حالی که باید دلیل داشته باشیم و برای جان، روح خود فکر کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha